Gå til innhold

SuS- ang Fødeloftet holder stengt...

Anbefalte innlegg

Fødeloftet stenges fra 20 juli til 13 august, fikk jeg beskjed om da jeg ringte dem!

Dette skuffer meg sånn, siden jeg pga seteleie sist, ikke fikk føde på ABC. Jordmor trodde på forhånd at det kom til å ha åpent, siden kapasiteten var kraftig øket, og derfor blir jeg så lei for at det tydeligvis ikke er slik!

Når en har et så bra tilbud, -så skal ikke alle på lik linje få velge å bruke dette! Det syns jeg er utrolig dumt! Er det noen måte en kan få dem til å holde avdeligen åpen?

-Det vil jo fødes like mange barn i den tiden..Hvis det er slik at de er få, og heller vil være flere nede, er det jo synd, siden det høres ut som det er en helt annen stemning og andre muligheter på Fødeloftet (og det kan jeg skrive under på fra Ullevåll/ABC -for jeg var på ABC til kontroller i for og etterkant, og fikk ligge på ABC-pasienthotellet i 2 dagers barsel med mannen min!).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9215485-sus-ang-f%C3%B8deloftet-holder-stengt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sa til meg at det var fordi de ikke fikk vikarer. Det er ikke de samme jordmødrene som jobber oppe på fødeloftet og nede på fødeavdeligen. Tror ikke de har de samme kursene osv. Antageligvis er grunnen, som jeg har forstått, at staten/fylket ikke har kapasitet.

Hele sykehuset går jo på halv maskin i fellesferien. Uansett hvor mange ulykker, pasienter og fødsler de har. Stakkars dem som blir syke da!

Eg og e KJEMPE skuffa over at fødeloftet stenger! Prata med ei jordmor på mamstork, og ho syntes at det var heilt forferdelig, og ho forstod at eg var skuffa. Dette er KUN for å spare penger! E jo så redd for at me ikkje får samme oppfølging og behandling som andre gravide som føder resten av året, og nede på den vanlige fødeavdelingen kommer det inn ferievikarer i samme periode? Ein bør jo nesten fraråde folk som prøver å bli gravid om å forsøke i oktober og november då, pga kraftig redusert kapasitet på sykehuset. Jordmora eg snakka med, sa at dei hadde gjort det de kunne, og fått ned perioden fødeloftet stenger, fra 7 veker til 4 veker. Men ho oppfordra "oss" til å skape ein debatt i media, og/eller sende brev til sykehusledelsen. Kan jo ta det opp på treffet den 23 mai? Er det noen som e dyktige på avis innlegg/artikkel sånn at me kanskje kunne startet en seriøs debatt i enten RA eller SA? -Åse-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...