Gå til innhold

Abort??? Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 9+4 uker på vei, var på ultralyd når jeg var 6+4 uker og da var alt i skjønneste orden:D Jeg har hatt en ganske bra graviditet til nå, har hatt litt ømme bryster, små kvalm i små perioder, trett og humøret har svingt en del... Men nå i det siste har brystene blitt lite ømme, kvalmen har forsvunnet helt, trettheten har roet seg og humøret er betraktelig bedre. Har diabetes og går sykemeldt for tiden. Er det normalt at svangerskapsplager/tegn forsvinner så tidlig? Skal på ultralyd på onsdag, men er veldig beskymret for at det har gått gale. Kan noen gi meg noen svar ang. hva dette kan bety?

Maren

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9214221-abort-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, nei har ikke hatt noen blødninger eller noe særlig med smerter, men har lest at mange ikke merker noe før de går på ultralyd og så får de da vite at fosteret ikke er levedyktig lengre. Synes at det var litt rart at alt forsvant, men dette er jo mitt første svangerskap så jeg har jo ikke peiling på hva som er normalt og hva som er unormalt.

Maren

Hei. jeg har opplevd akkurat det samme som deg. er 9+2 i dag. jeg er oxo like bekymret som deg for har hatt 2 sa før. men føler meg liksom så dum hvis jeg skal løpe til legen for alt liksom. så nå sitter jeg her da, og lurer på hva jeg skal gjør. er ikke lett dette:(

Hei, nei en kan jo aldri være 100 % sikker, men kan jo bare håpe på det beste:D Snakket nettopp med ei beskjent som også er gravid. Hun sier at det er helt individuelt hva plager en har, de varer jo ikke ut hele svangerskapet så hvorfor kan de ikke da forsvinne i uke 9? Tror vi får håpe på det beste og takke for at vi har foreløpig ett så godt svangerskap, kan ikke si at jeg misunner de som er kvalme hver da ol...

Jeg skal på ultralyd på onsdag så får da ett svar på hvordan det går med den lille:D Du har ikke vurdert å bestille time? det er jo ikke bra å gå rundt å beskymre seg heller. Alt er sikkert i skjønneste orden med den lille i magen din:)

hehe, ja blir digg hvis alt er bra og vi slipper mer kvalme og tretthet:) jeg var på ul på legevakten for en uke siden på grunn av litt blod, fikk da se hjertet som banket, og legen sa at alt så fint ut. så sattser på at alt er bra enda:) skal 2 uker til egypt den 4 juni. så mulig jeg bestiller en time litt før det, slik at jeg kan kose meg der nede uten bekymringer. lykke til på ul på onsdag da:) alt er nok helt fint skal du se:)

Annonse

Helt vanlig at symptomene roer seg etterhvert. I mine to forrige svsk. var jeg kjempedårlig de første ukene, så var det helt borte-plutselig. Denne gangen merker jeg ikke noe til kvalme. Merker bare at magen vokser fortere.

OG... det er HELT greit å gå til lege hver dag om det er det som skal til for at du føler deg trygg. Det er bedre for fosteret at du er trygg, enn at du går rundt og er nervøs.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...