Gå til innhold

Livmorstr i uke 11

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 11+0 i dag. Leste på babyverden.no at nå kan man så vidt kjenne livmoren over skambeinet... men jeg syns jeg kjenner "noe" helt opp til navelen, jeg.... har trodd det var livmora. Men hva er det jeg kjenner da, hvis livmora er så langt nede? Syns dette hørtes rart ut. Har jo begynt å få mage også. Syns det da er litt rart at livmora er så liten. Har ikke gått opp i vekt, så er ikke derfor magen har begynt å vokse. Noen fler som kjenner livmora lenger opp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9213922-livmorstr-i-uke-11/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11+2 og kjenner "kanten" på livmora like over skambenet nå. Er andre gang for meg. Mener å ha lest at livmora når opp til navlen sånn rundt 5-6.måned, så jeg tror ikke det er den du kjenner.

Jeg har termin 26.nov så da er vi ganske likt alle tre. :)

Har foreløpig termin 28. november :-) Hmmm... dette syns jeg var rart. Hva er det jeg kjenner da? Er jo ganske hardt et stykke over skambeinet også går det gradvis nedover/bakover og stopper ved navelen... Har jo soppas mage at mammabuksene nå brukes flittig. Har gått ned en kg siden jeg ble gravid pga kvalme og oppkast - som det heldigvis ser ut som jeg snart er ferdig med - så er jo ikke pga vektøkning jeg har fått mage. Hvordan er det med magene deres? Er forresten andregangs med en sønn på 6 år. Hvor i landet holder dere til? Jeg bor 2-3 mil sydøst for Oslo og skal føde på Riksen

Snakket med legen min i går om å kjenne livmoren (er i uke 12).

Man skal ikke bemkymre seg noe for at man ikke kjenner den, det er ikke så lett å finne den så tidlig. Hun klemte og fant den og prøvde å vise meg, men jeg merket det ikke på samme måte. Det krever litt erfaring.

Så vi må ikke bekymre oss så mye og tenke for mye på den slags nå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...