Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig før uke 11/12. Veldig lenge og vente synes nå jeg da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å få legetime en gang mellom 8-12 uke. Syns det var rart at du fikk så sent.

Leste også at det ofte er lurt å gå til legen i uke 8-10, så bestille time hos jordmor i ca uke 12.

Det har jeg tenkt til å gjøre.

Skrevet

Det er barn nummer to for min del, så jeg vet jo at det ikke er så mye å få gjort før uke 12. Men er utålmodig allikevel, føles liksom ikke 100% gravid før legen har konstatert det. Men mange graviditeter ender jo i sa før 12 uker, så det er jo bare å håpe på det beste. Håper resten av ukene går fort......:)

Skrevet

Første gangen jeg var gravid, hadde jeg også første legetime i uke 12; med mindre det er noe spesielt du er urolig for eller bekymret over, så tror jeg ikke det er nødvendig å komme før det. De vil uansett ikke fylle ut papirer, ta prøver el.l. før i uke 12.

Nå venter jeg nr. 2 og skal til første legetime i uke 7, men det er fordi jeg har mistet to ganger i løpet av det siste året + sliter med anemi og trenger derfor ekstra oppfølging.

Skrevet

Samme her. Men er jo greit å få tatt de blodprøvene og se om HCG nivået er der de skal..

Skal til legen nå på torsdag. Bårde gruer meg og gleder meg.

Lykke til med nr 2 :D

Skrevet

Er nå i uke 5, tenkte å bestille time til slutten av mnd.

Skrevet

jeg var til legen for bekreftelse av graviditeten et par dager etter at hjemmetesten slo ut positivt. fikk da beskjed om at jeg var ca 7 uker på vei. og så skal jeg på første kontroll i 23 mai og da er jeg i min 13. uke.

Skrevet

Jeg følte meg ikke noe mer gravid etter å ha vært hos legen. Fikk jo ikke noe svar på noen prøver med en gang. Går bare å gleder meg til ultralyden jeg...

Skrevet

Legen min sa akkurat det samme da jeg ringte - ingen grunn til å komme før i uke 12.

Men jeg måtte slutte med de medisinene jeg gikk på, så hvis jeg blir plaget uten dem skal jeg komme før, så kan vi prøve andre medisiner.

Men jeg tror kanskje jeg skal se om jeg får privat UL rundt uke 10, for å få fastslått termin litt bedre. Jeg vet at jeg får det på UL i uke 18, men pga jobbsituasjonen min er det litt viktig for meg å være sikker tidligere...

Skrevet

Jeg har time når jeg er i uke 8, men den timen bestilte jeg før jeg visste jeg var gravid, så jeg spurte legen om jeg måtte bestille ny time eller om vi kunne ta det da.. Ho sa vi kunne ta det da!

Kanskje jeg skulle bestilt time hos jm i uke 12 kanskje? Er min 2 dette, så vet lissom ikke helt hvor ofte man skal være hos de forskjellige!!

Skrevet

jeg har time nå på slutten av 6 uke jeg...

men bestite timen før jeg visste om svangerskapet...

men kunne ta det da sa legen:)

Skrevet

Hadde min første kontroll hos fastlege idag,og jeg er 11+6. Føltes ikke for tidlig,annet enn at det var kjekt å få avgårde søknad til sykehuset ang. fødselsplass og ordinær UL.

Får litt ekstra oppfølging av gyn.,siden vi slet et par år,og jeg har mistet 2 ganger,så var der på tidlig UL da jeg var 8+2,og skal ha en ny om et par uker,er da 14+1 eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...