Gå til innhold

hvordan går man frem for å få slankeopphold på sånt senter el. ?pliiiz

Anbefalte innlegg

er veldig overvektig med en BMI på 34!!!

vil så veldig gå ned i vekt men klarer det rett og slett ikke alene.

kunne derfor tenkt meg å komme på et sånt slanke\trenings senter for overvektige.

Legen vil ikke hjelpe meg så han sier jeg må finne ut av dette selv.

noen som vet noe om dette??

Fortsetter under...

Jeg veit om to gode senter her i norge om du vil på ett slikt sted, dette enne halveis støtta av staten og ligger i Moss, det heter Jeløy opptreningssenter, der har de en livstill gruppe som lærer deg å spise rett og hva du skal fokusere på hva. Det er trenings grupper og personlige trenings tilbud, svømming som er veldig bra i begynnelsen når en er veldig overvektig, det enneste du må betale der om legen din søker for deg er en egen andel, men husker i farta hva den er på. Min mor var der da hun var 40kg overvektig, hun fikk kjempe god hjelp og gikk ned 10kg på 5uker, hun har nå kommet i en normal vekt.

Det andre stedet er Fredheim helsepansjonat, det ligger i Kongsberg like ved sølvgruvene, der har jeg jobba selv. Det er et veganvegetarisk sted, det får ingen støtte fra staten og derfor er prisene ganske stive, men der tar de utgangspungt fra faste og renselse kurer om du vil de to tre første dagene, gir en skikkelig kick off, plus det er utrolig vakker og deilig natur der, mange flotte og fine tur stier.

Kan tilføye om du bor i trøndelags området, har de en flott gruppe der å, den ligger på Røros, men der varer første opphold i 6eller 8 uker, det er trening heledagen, dere lager all maten sev, men stedet kjøper inn for dere. Så skal dere være hjemme i et par mnd tid og prøve ut terorien i praksis, så tilbake på ett nytt 4 uker opphold, så hjem en tur igjen en mnds tid, og så på kurstedet en siste gang på oppsummering i 2 uker.

Synnes forøvrig legen din høres ut som en lite hjelpsom lege, han burde ha støttet deg fullt ut når du vil ta tak i dette. På det første og siste stedet må lege slke for deg, men på Fredheim tar du bare kontakt selv.

Ønsker deg lykke til. klem

• 4 uker senere...

Hei det stedet på Røros heter Røros Rehabiliteringssenter, men det er drevet Landsforeningen for hjerte og lungesyke, så jeg veit ikke om du kan søke om du ikke har noe slike plager.

Men lykke til videre med søking og slikt, men jeg ville råde deg til å søke på Jeløy om du ikke har noe andre plager, de er kjempe flinke på kosthold og livsstil veit jeg.

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...