Ella_Bella_Snupperella Skrevet 7. mai 2007 #1 Del Skrevet 7. mai 2007 Velkommen skal du være i tråden: "Solskinnssnuppa'er med babylyst" Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene! Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder! Et par ønsker: - Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene) - Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon) - Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på. Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er: Maggimor, 23, Drammen *MIAMI*, 23, Lommedalen (Æ) Barnkanskje? 28, Oslo (Æ) LittleMermaid, 29, ... Dekita, 22, Trøndelag (Æ) Rosered, 23, Skedsmokorset (Æ) *siv*, 23, Haugesund Bellababy, 26, Oslo Kathrine, 20, Porsgrunn TauZa, 23, Oslo Sagasol, 24, Bergen Rafi, 28, Bodø Delfinen1, 23, På flyttefot De av dere med (Æ) bakom navnet er blitt "Æresmedlemer" fordi dere alt er blitt offisielt prøvere! Men siden dere liker så godt å være her inne, og siden vi andre som ennå må vente litt, liker så godt å ha dere her - da er dere Æresmedlem blitt! Håper dere forteller MASSE om hvordan dere har det så vi andre kan ta del i gleden! Så har vi da kommet frem til at det kunne ha vært kjekt med et treff ala de treffene som arrangeres blant dem med samme termin. Vi har snakket litt om dato i forrige ukes tråd, samt sted og tid. De som har lyst og kan møte opp kan gjøre det Søndag 17. juni kl.12.00 ved den store fontenen i Vigelandsparken! Blir det ikke fint vær er det kort vei hjem til meg eller til Majorstua/Bogstadveien og mange caféer! Håper så mange som mulig blir med og hvis ikke - det kommer nok flere treff! Til dere andre som skulle kikke innom tråden - flere kan vi bli, så ikke vær redd for å hoppe inn - her er det plass til mange! Hvis dere har lyst, kan dere svare på disse spørsmålene (slik vi andre har gjort) eller skrive litt fritt om dere selv! Så vet vi litt mer om hvem du er vettu! Navn (bare hvis du har lyst): Bosted: Alder (din og kjærestens): Yrke/utdanning (din og kjærestens): Hvor lenge har dere vært sammen: Interesser: Sivilistatus: Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Hvor mange barn ønsker du/dere: Når har dere "planlagt" å bli gravide: Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente: Ellers ønsker jeg samtlige en Solskinnsklem for uke 19! c",) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 7. mai 2007 #2 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei hei Bellababy: ser vi omtrent var inne omtrent på likt i dag vi, ble to tråder nå. Vi får vell kanskje bruke denne så det ikke blir noe surr:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9211902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2007 Heisan alle man alle! Hvordan går det i snuppa-verden?? Jeg er kommet meg hel hjem fra tur til hytten i Kragerø! Fantastisk fin helg! Ikke er det innlagt vann eller eletrisitet, men det er en ro og stillhet over stedet som bare er helt utrolig! Vi våknet til solskinn og fuglekvitring på morgenkvisten og tok dagene helt med ro! Nå blir det en uke med mye "dill". Møter, behandlinger, ferieplanlegging og skal jobbe videre med hekleriene! Ferdig med å hekle ruter - nå må det festes sammen! Håper dere får en fin uke folkens!!! Klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9211912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2007 Hehe... *kathrine* - så det akkurat nå! Ooops! Ser ikke hva som skjer i tråden mens man skriver - skulle vært noe sånt, ikke sant!?! Er som regel ganske tidlig oppe på mandagen (sambo står opp 06.15) også drøyer jeg litt til han drar (07.30). Men så starter jeg uketråden opp! Lover! (Hvis jeg skulle være senere enn 08.30 med å sette den opp (ligger da og snoozer med god samvittighet håper jeg!) eller er bortreist på ferie, da får en annen ta ansvaret med å starte tråden vår!) Klemmer til en tidlig oppe snuppa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9211941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 7. mai 2007 Så var det svar til noen innlegg fra forrige ukes tråd, har pløyet meg gjennom nå... Skal vi se: *siv* - hehe, godt at det var andre som også fikk hjelp av det trikset! Jeg skal ha eksamen 14. juni og det er ikke mye som skal lese - og heller ikke mye som gjøres (hehe) men det går nok greit! Har ihvertfall ikke fått nerver over meg enda! Verre er det med sambo som skal ha 24. mai! Så jeg er litt solidarisk med han og leser når han leser (så han ikke blir forstyrret og heller ikke får dårlig samvittighet fordi jeg leser mer!!) Ellers når det gjelder sykemelding - jeg har nok fortalt litt om det fra før, men ikke alt! En liten oppsummering da: Jeg var påkjørt av en bil når jeg var 14 år og har en nakkeskade og skade i høyre bein etter det. I lang tid var jeg helt fin, men når jeg begynte å studere begynte jeg å få mye smerter i rygg, nakke og hode. Det fortsatte gjennom alle studieårene og ut i arbeidslivet der jeg likevel hadde 100% stilling i over 2 år. Jeg var "flink" og holdt smertene i sjakk med medisiner og pushet meg selv for å være pliktoppfyllende. Tilslutt sa det stopp og plagene ble akutt verre og gikk ikke over igjen sånn som før! Det var ifjor høst og siden det har jeg vært sykemeldt. Jeg hadde søkt på studiet fra før og kom inn og fikk fritak for en del fag siden jeg hadde sykepleien (som etterlot bare 7 helger fre.-søn. i år - noe som var overkommelig selv når jeg nesten ikke kunne gå eller snu på hodet av smerter). Jeg er nå MYE bedre enn jeg var, men ennå ikke god nok til verken å jobbe eller å få barn - derfor venter vi! Legen min fikk meg til å søke yrkesrettet attføring og mener jeg bør konsentrere meg om å studere. Jeg er litt interessert i å være i jobb igjen ved siden av studiene - selvom jeg innser at det akkurat nå kan bli for mye og vil ende opp med kanskje å kjøre meg ned i grøften igjen! Ting tar tid - og vi får vente og se hva det blir til! Men en liten plan er lagt i helgen - jeg og sambo snakket masse og har kommet frem til at vi kanskje skal begynne å prøve i desember/januar hvis alt fortsetter i samme retning som nå! Også må vi undersøke hva som lønner seg mest - økonomisk sett - studier/attføring eller jobb. Skal se om jeg finner ut av det litt idag... NAV sine nettsider forteller vel litt?? Når det gjelder lappeteppet - lappene er jeg ferdig med som sagt, så nå må det sys sammen og fullføres også med en myk bakside og litt vattfyll imellom! Blir nok noen uker til tenker jeg men så skal jeg legge ut et bilde håper jeg! Hvordan var forresten Spiderman 3 og ble du fornøyd med gruppeoppgaven?? *MIAMI* - ååå så deilig å være i Egypt nå!!! *Misunnelig til tusen* Håper du koser deg masse!!! Velkommen hjem igjen til testing, husflytting og litt prat her inne!!! Vi savner deg! TauZa: så du fikk med deg trikset du og! Når det gjelder akupunktur - kan være verdt å forsøke det før fødselen vil jeg tro - da vet du hva du går til! Under fødselen har du nok å styre med! Og det er en fin behandling for alt mulig - ta deg en tur og se hva du syns! Øreakupunktur også! Og fotsoneterapi! Vi lærer altsammen vettu! Gratulerer med innlevert bachelor oppgave - husker når jeg leverte min - gikk i dagesvis og lurte litt på "hva skal jeg gjør av meg nå"! Nyt det og lykke til på jobb søk! *kathrine* - lykke til med eksamen!!! Skumlegreier når det står på men etterpå er det bare fryd!!! Barnkanskje? - Hvordan var helgen din?? Og fikk du posten?? Maggimor - Hvor er du? Hvor er du?? Sender litt klemmestøv ut mot Drammensområdet!!! Solskinnsklemmer til alle Snuppa'er! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9213110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 7. mai 2007 #6 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei hei. Håper alle har hatt ei fin helg. Har hatt en deilig og avslappende helg her i nord. Ble film både lørdag og søndag Og min kjære samboer kom også hjem på fredags natten. Men en liten nedtur i dag, da han igjen reiste bort. På kurs denne gangen, og hjem i morgen kveld. Så jeg overlever vel det Ellers har vi vært i ny leiligheten, lagt litt mer parkett. Begynne å bli bra nå. Så idag blir det mer pakking. Er vel bare å hoppe i det. Følger spent med på en venninne nå, som har termin på fredag. Det er hennes andre barn, men så spenndende uansett. Hun spekulerer fælt på når gutten skal komme, men foreløpig har det ikke skjedd noe. Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9213959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #7 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei alle sammen! Har vært nødt til å ta en bim-pause jeg... Ble for mye for meg... Dette har skjedd siste uken hos meg... Fikk ikke leiligheten jeg hadde lyst på så vi leter ennå... Håper bare på å få en fin leilighet som ikke er så fryktelig dyr!!! Vi har blitt enige om å fortsette litt til med pilla... Jeg sier en måned han sier to... hehe... Vil gjerne ha kommet meg på plass i ny leilighet først. Da hadde jeg lissom følt meg mer trygg! Uff... Misunner alle dere som har finni dere nye steder å bo... Jeg skulle gjort nesten hva som helst for å kunne pakke sammen tingene mine... Har begynt å jobbe mer da.. Så jeg har ikke så fryktelig mye fritid lenger merker jeg... Jaja.. Jeg håper dere andre har det veldig fint om dagen!!! Skal prøve å holde meg litt mer oppdatert framover! >Klem til dere alle!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9220020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 7. mai 2007 #8 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei snupper! Så koselig å se så mange innom her. selv har jeg tilstrebet en nesten BiMfri helg. Gikk hurrameg rundt med en 3åring her.. effektiv prevensjon spør du meg.. HJELP!!! Ble helt utslitt!!! Men heldigvis føder man ikke så store barn.. hehehe.. Neida, prosjekt baby er litt halvveis på vent. Prøver å se om man ikke klarer å utsette det hele litt.. Nå er liksom alle inne i tovindumeldinger så blir jo reine avhandlingen å sende svar her inne fremover.. Hehe.. Burde nesten hatt underavdelinger men skal gjøre mitt beste forsøk på å svare alle snuppaene! Dere er jo så koselige alle mann!! Må jo nesten tilbake til helgens innlegg.. hehe.. *siv* Ja, vi har lenge drømt om hytteprosjekt i fjellet. Men fikk en skikkelig nedtur i helgen da tomteeieren hadde gitt oss priser uten tomt Dermed ble hele hytta 400 000 dyrere og det var surt.. Så ser nok ut til at det må bli lagt på is (både jeg og sambo er litt uttafor, har liksom reist fra oss og drømte om late dager på fjellet de neste årene). Men vi er innom en del andre leverandører så skal undersøke priser en gang til. Er skikkelig vanskelig ¨å finne drømmehytta, så anbefaler deg å smugtitte allerede nå, vi sliter ialelfall max i det vi plutselig skulle ta stilling til en av de maaaange nydelige hyttene. Får jo satse på at dere får byggetillatelse på en hytte til på noen såå store tomter? Er litt håpløst alle slike lover og regler.. 1 hytte er vel bedre enn hyttefelt?? Jeg anbefaler deg å stikke innom sidene til hjuksebruk, syns de har kjempefine hytter til en veldig hyggelig pris. Ellers har man jo slike som stjernehytta, og.. ehm.. skal sende flere navn siden.. hehe.. Håper det gikk bra med gruppeoppgaven Og lykke til med det store slankeprosjektet.. Hvem kunne vel ikke tenkt seg 10 kg mindre... *drømme* må trykke send i frykt for at chinchillaen skal slette alt.. klok av skade her.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9223124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei og hopp snuppa'er! Er innom en liten tur igjen - skal straks lene meg tilbake med litt te og noen guidebøker over sør-afrika! Jeg og sambo var og handlet dem inn tidligere og skal kikke litt og se hva vi gjøre av oss i sommer! SPENNENDE gitt! Håper ellers dere har hatt en fenomenal dag! Maggimor - Supert at du stakk innom igjen! Kjempe synd at du ikke fikk den leiligheten din! Skal krysse alt jeg har for at du får en som er enda bedre og likevel billigere! Så du er fortsatt på pillen... Da får du hvertfall nyte ventetiden med oss andre ventende litt til... Hvordan går det forresten med babyteppet ditt?? Barnkanskje - Har du chinchilla?? Så søt!!! Må se i postkassen din!!! Klem og nattakos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9223422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 7. mai 2007 #10 Del Skrevet 7. mai 2007 Og Kathrine og Siv: Man kan være anonym overfor barnevernet, ikke noe problem. Bare å gi klar beskjed i det man ringer (eller la vær å opplyse navnet, de er pliktig til å undersøke. Regner med at det er de samme reglene som da jeg sluttet på skolen i 2001.. Hjelp tiden flyr.. Miami: Så koselig at du stakk innom, også i Egypt Misunner deg varmen.....!!!! Tauza: Skikkelig langt innlegg ) Er fortsatt på forrige uke jeg.. hehe.. Masse lykke til med din kjære i forhold til babyprosjektet. Ser jo veldig ut til at du har han litt på glid. Men er noe med gutter og det og "godkjenne" det endelige skrittet. Virker ofte som de er mer fortrolige med å slippe å si det bare kose seg med all sexen og OI! Det ble et barn gitt.. jaja.. Gutter.. *ler* Men min sambo er visst ganske ulik alle andre.. HELT PÅ GLID.. Men samme panikken som meg da alt kom til alt. Bare ler jeg.. festlig det hele. Men hvem har vel hastverk (VIL HA BARN FØR JEG ER 30 JEG OG!!)) Kathrine: Masse lykke til med den forestående eksamenen.. Tror det går bra jeg! SAmme hva, så skal du nok klare deg igjennom;) Bellababy: Tusen takk for post. Hatt stooore problemer med å svare, men sendte meldingen jeg skrev i helgen som nå ble helt feil.. hehe.. jaja, var verdt et forsøk. Tenkt ejg skulle prøve en melding igjen siden.. Er skikkelig nysgjerrig på det lappeprosjektet ditt. Burde annsatt deg som sånn veileder.. hadde hatt godt av å sette igang med en av hobbiene selv (*passe flau over alt som ligger i esker i leiligheten av smykkeprosjkter, skjerf, scapbook etc*), KOmmer rett og slett ikke helt i gang.. alt tar tid og plass og man må lissom starte.. jeg kommer ikke igang. Men har begynt et nytt og bedre liv denne uka. Skal ut av huset HVER dag. GÅ tur minst 3 ganger i uka (skulle være hver dag men får begynne snilt.. hehe), og ikke minst mindre tid forran pcen (som tar livet av nakke og hode her.. men kan jo ikke unngå å stikke innom snuppa'ene) Og angående "skavanken din", skikkelig trist at ting har blitt verre.. Men du vet jo også at det kan bli bedre så heier på deg Tror nok du tar så vare på den som du kan (er veldig lett når man er ung å ta i altfor masse og glemme å ta vare på og lytte til kroppen.. Er jo der selv hver dag..). Go go girl Har du forresten slike heklekurs på dagtid for andre hjemmevankere? Har mye tid... Tålmodigheten jobbes det enda litt med.. hehe.. Rafi: Skjønner godt at det er kjedelig når samboern drar, om så bare for en liten stund.. Syns det kan være kjipt når han drar på trening til og emd noen ganger.. og hva er det i forhold til en natt alene.. Men lykken er desto større når man sees eller hva;) Maggimor: Så hyggelig at du er innom!! BiM pauser er både lov og sunt, og syns du er flink som har holdt deg uten så lenge Vi er selv på jakt etter et nytt sted å bo så kjenner meg godt igjen i misunnelsen av de andre som ordner seg her inne..! Men prisene er jo desverre gått til værs, og syns det er kjempevanskelig å finne noe familievennlig som oppfyller alle kravene... Leter og leter og får mailer fra Finn hver dag.. Men drømmekåken lar vente på seg.. Og har jo en del med penger å si det hele og.. også hvor man skal bo da,... som tidligere nevnt. skulle hatt ett lite lokalsamfunn midt i byen.. JA! Tror det plutselig dukker opp noe for oss begge jeg Den som leter han finner.. eller var det intet finner?? Og ellers tja.. sender iallefall en ekstra tanke til alle dere med eksame ner og oppgaver i vente. Tenk så fantastisk når det er ferdig, og dere har FRIIII!!!!! Detta klarer dere ) Kvelsklem fra frøkna Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9223501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 8. mai 2007 God morgen... ehm... formiddag er det vel snart! Titter innom en liten tur og hilser på! Håper dere har en fin tirsdag så langt! Håper solen holder litt utover idag så det blir mulighet for å sitte litt ute på verandaen! Ellers blir det litt mer jobbing med lappeteppet også litt lesing tenker jeg! Snakkes senere! Klem til alle Snuppa'er Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9226827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 9. mai 2007 #12 Del Skrevet 9. mai 2007 så stille det er med snuppene denne uka. Hva gjør dere? J eg er i praksis og jobber i tillegg så har nok å gjør på egenltig, men en hektisk hverdag gjør at det blir en del tid på sofaen også. Merkelig nok kommer den bærbare pcen rakst på fanget. Så da titter jeg innom her til stadighet. I helga skal jeg i konf. så da drar jeg til hjemtraktene og blir to uker. Det betyr kjærste-tid og familie-tid. Hurra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9247113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 10. mai 2007 #13 Del Skrevet 10. mai 2007 Stille ja, jeg har vært så opptatt denne uken med pakking og ny leilighet osv. Så har nesten ikke hatt tid å være på nettet nå skal det sies at jeg er ikke ferdig pakka, for det tar mye lenger tid enn jeg trodde. Men vi tar litt hver dag, så slipper det å bli så mye på en gang. Tenkte jeg skulle begynne å pakke ned litt fra kjøkkenet idag. Parketten er ferdig lagt, og på tirsdag kommer kjøkken innredningen. I tillegg har vi bestemt oss for å ta badet med det samme, så har vi gjort unna det også før evt baby kommer til neste år. Jeg vet av erfaring, at ting tar tid om man sier man skal ta det etterhvert Nå er det snart helg, og det er jammen godt. I morgen skal vi i bursdag, noe som jeg gleder meg til. Litt god mat og god drikke. Hørte også rykter om Singstar he he, kan bli morsomt det. Ha en fortsatt fin uke alle sammen KLem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9253119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 10. mai 2007 #14 Del Skrevet 10. mai 2007 Syns vi går fra helg til helg nå i mai. Ukene er så korte. den 8. mai gikk fristen på jobben jeg håper masse på ut. Jeg skulle ringe i dag for å spørre om det var mange søknader.Men jeg syns det er så skummelt. Jeg er vanligvis ganske tøff på sånne ting. Det er sikkert fordi jeg håper sånn på å få den! Kryss fingrene for meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9256700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei hei Snuppa'er Har vært så sinsykt opptatt nå i uken at det har ikke vært minutter til overs engang for å titte innom BIM... men ser ut som dere andre er også busy busy! Sitter nå på balkongen i finværet og tenkte å sende en liten hilsen til dere alle! Håper dere får en super helg! Rafi - kos deg i bursdagsselskap! TauZa - skal krysse fingrer og tær for deg jeg!!! Solskinnsklemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9211892-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-19/#findComment-9267728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå