Gå til innhold

Så stor forskjell på melke mengde i puppan... kan nån se hit..

Anbefalte innlegg

Pumpa mæ no her, og da fikk æ ut 100 ml på høyre pupp, og 20..(!) på venstr pupp. Koffør iallverden e det sånn.

Æ drikk to koppa amme te fra apoteket hver dag, og av å til sleng æ på en bukkhornsfrø kopp også.

I går kveld drakk æ ett glass vin å en smirnoff ice, pumpa da æ kom hjem.. fikk da ut 140 ML. såmye har æ aldri før fått. Brøstan va helt steinhard. Å æ hadde ikke hoppa over nån måltid, bare venta 2 tima lenger me pumpinga..

Så koffør i allverden e det sånn her, og koffør så stor forskjell no. Burde æ puppe litt mer på venstre pupp da?

No tar æ annahver..

Fortsetter under...

Trur det di beskriver er ganske normalt! Selv har jeg det ogå slik. En pupp får jeg såvidt skviset ut 10 ml av og den andre kan jeg pumpe ganske mye mer av. Det tilsier ikke at du har mindre melk i den ene puppen din enn den andre. Kanskje har du litt kronglete melkeganger i den ene, eller kanskje denne puppen inneholder mer fløtemelk enn den andre? Dette kan føre til at det er vanskeligere å pumpe gode mengder av denne puppen.

Du kan kjøpe lecitin på helsekost(tror de er 1200 mg / kapsel) , eller be legen skrive ut resept på syntocinon nesespray som du kan bruke ved pumping. Det hjalp meg ihvertfall.

Lykke til

hei.

det er helt normalt med forskjellig mengde melk i puppene. Det ene brystet mitt kan jeg slett ikke pumpe i det hele tatt og det virker også slappere enn det andre. Men småen blir mett allikevel. Vi har ikke samme antall melkekjertler i begge bryster, derfor produseres det heller ikke samme mengde melk. Hvis babyen din spiser fra begge brystene til hvert måltid er det viktig å legge h#n til ved det slappe først, de suger nemlig hardest i starten av måltidet så opprettholder du produksjonen bedre i slappisen.

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...