Gå til innhold

Amming av premature barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips om amming av premature barn.. NYTT 21:31 6.05.2007

Hei.

Jeg har ei lita datter på 6 uker, som ble født åtte uker for tidlig. Termindatoen er 20 mai. Hun veide bare 1251g. Hun lå en mnd på CPAP. Hun er nå ei vital og fin jente på 2500g og har utviklet seg fint, det eneste som gjenstår for at vi skal få reise hjem nå, er spisingen. Hun får mat gjennom sonde fortsatt. Hun klarer å suge litt fra brystet innimellom,men for det meste er det helt håpløst. Hun tar ikke flaske noe særlig heller. Noen som har noen tips???

Venter jo så ille på å få vesle jenta vår hjem, og det er veldig frustrerende at vi ikke får det til. De sier at det er fordi hun er litt umoden ennå, og at vi må huske på at hun ikke skulle vært født ennå, men det hjelper ikke stort. Etter 6 uker på sykehus, begynner tålmodigheten å ta slutt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mest trøst herifra.... min søster måtte være på sykehuset i nesten 5 mnd med sine premature tvillinger født 12 uker for tidlig..

- men jeg har jobbet på nyfødtintensiv og vet at det er tøfft for dere mødre å være på et slikt sted lenge - stor forståelse for at dere vil hjem.

Fortsett å prøv innimellom - ikke stress - etterhvert som hun modnes blir hun sterkere og vil nok etterhvert klare å ta brystet. Ikke tving i allefall.

Tips ellers er å kontakte prematurforeningen og ammehjelpen - ammehjelpen har noen ammehejelpere med egen erfaring og jobberfaring med preamature barn.

om du vil kan du maile til meg (jeg er ammehjelper) - og jeg kan videreformidle kontakt til ammehjelper som har greie på dette ;-)

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...