Gå til innhold

To enkle eller tvillingvogn?

Anbefalte innlegg

Når vi får andremann i høst vil storesøster være 2 år og 4 mnd. og fortsatt ha noe behov for vogn, både for transport og soving på dagen. Alternativ 1 er å beholde den gamle for storesøster, men som egentlig bare duger som sovevogn i barnehagen (brems, håndtak og framhjul er noe defekt) og kjøpe en ny enkeltvogn til den lille. Men da får vi problemer hvis mor en og anna gangen skal frakte begge to i helga f.eks. Har ikke den store trua på ståbrett... Alt. 2 er tvillingvogn, men jeg vet allerede at storesøster fortsatt vil være en god del i barnehagen selv om jeg er hjemme ett år, og da ser jeg for meg at det vil være irriterende og bakse rundt størsteparten av tida med ei tvillingvogn til en liten baby...Er nemlig glad i å trille! Tilleggsopplysning: Bilen vår er en 4 dørs sedan med et helt normalt bagasjerom, dvs plass til ei vanlig barnevogn og muligens ei trille/lita vogn til.

Noen som er behjelpelig med råd til min lille vognnøtt???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9208223-to-enkle-eller-tvillingvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samma problemet sjølv, men har bestemt meg for å prøve å gå for to singelvogner og satse på ståbrett eller liknande dei dagane eg skal ha begge to. Trur eg dessutan har funne eit bra alternativ til ståbrett: ein stang med sete, fotstøtter og handtak og eit hjul sjølvklart. Denne stanga blir festa inn på sida på styret på vogna. Syntest dette såg bra ut, eldstemann vil da ha muligheit for å sitte i staden for å stå heile vegen. Satsar på å holde meg heime, eller alliere meg med nokon den timen han søv! Han er ein svært aktiv kar som likar å gå, så han kjem nok til å bruke eigne bein ein god del! Ikkje lett dette her. For alt eg veit no so kan det hende eg endar opp med å kjøpe ei søskenvogn likevel etter fødselen. Har termin i sept

Hei! Er i samme situasjon som deg, men har akkurat begynt å teste ut hva som fungerer med begge to. Har både tvillingvogn og to enkle ( klarte ikke å bestemme meg...) Men hittil har vi bare brukt de to enkle. Har nemlig en sånn billig trehjuling-tvilling, og der har eldstemann all mulighet til å plukke noe brutalt på babyen, og de sitter/ligger begge forovervendt så har ikke full kontroll. Men ser for meg at det blir veldig fint med tvillingvogna i ferien på fornøyelsesparker og slikt. Men tror nok du klarer deg uten! Sikkert lurt å vente og se. Min eldste på 2,2 år er veldig flink til å gå, og vil ikke sitte så mye uansett.

Vi har begge deler vi.

Her blir det ca 2,3 år mellom barna. Har en billig tvillingvogn som jeg skal bruke når begge trenger vogn. Har arvet en gammel vogn som skal brukes som sovevogn i barnehagen og så har vi en duovogn fra før som vi skal bruke til babyen når bare den skal trilles.

Vi har også en tralle fra før av, men den har ikke liggestilling. Regner ikke med at den kommer til å bli brukt på en stund.

Så her ble det plutselig mye vogner..

Samme situasjon som HI.

Storebror sover fortsatt på dagen og må ha sovevogn i barnehagen. Må ha muligheten til å trille begge til/fra barnehagen fordi det er for langt å gå for storebror. Det beste hadde vært to vogner som kunne "kobles" sammen til og fra barnehagen så jeg slapp å bruke bil for å hente/levere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...