Gå til innhold

Arguineguín, Grand Canaria.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser dit om få dager, og koffertene jeg pakker blir så altfor fulle! Kunne tenke meg å utelate noe, men vet ikke helt hva jeg kan forvente å få kjøpt. Dette er første gang vi reiser utenlands med barn.

Er det noen som har vært der, og vet om jeg får kjøpt bleier til minsten på ett år - som ikke er parfymerte. Veldig viktig pga allergi. Hadde vært deilig å slippe å drasse med bleier for to uker. Hva med badebleier, selges det der nede? Og Up and go - uparfymert, finnes det?

Har de Nestle sine grøter? Uten for mye tilsatt sukker?

Håper noen kan svare, på forhånd takk:)

Fortsetter under...

Skrevet

jeg kan desverre ikke svare, men vi skal dit i sommer. så hvis du vil gi meg en liten oppdatering når du kommer hjem igjen hadde det vært topp:)

god tur!:)

Skrevet

Skal dere bo i Arguineguin så går jeg ut i fra at du får tak i det meste. Du får jo Gudbrandsdalsost der til og med. Jeg har ikke reist dit med så små barn som deg, derfor kan jeg ikke svare eksakt, men "norskere sted" enn Arguineguin skal en lete lenge etter på Kanariøyene. Vi trodde vi skulle til Arguineguin første gang vi var på GC, men det viste seg at det var litt utenfor. Utvalget av butikker var derfor ikke helt det store der vi bodde, men inne i byen får du nok "alt".

Skrevet

Hei hei, kan ikke hjelpe deg så mye, men vil bare si at vi reiser dit i morgen. Skal bo på dorado beach.Første reise for oss med barn. Vår sønn er 9 mnd i morgen. Reisebyrået anbefalte å ta med bleier, men tenker at vi ikke tar med til hele turen. Vår sønn er veldig kresen på middag, så den må vi ha med hjemmefra (spiser bare Hipp). Vi tar også med en pose mme og en pose grøt. regner med å få tak i mer grøt der nede. Jeg gruer meg mest til bæsjebleier på fly :-) Dessuten er ikke vår sønn særlig flink til å sove på dagen uten å bli trillet i vogn ..

• 3 uker senere...
Skrevet

Da er vi tilbake fra ferie, og jeg kan gi deg noen tips på veien "Lin86 og lille Oscar" siden du skal til samme sted.

*Arguineguin er et herlig sted, med nydelig vær (ihvertfall da vi var der), flotte strender i nærheten (10-20 minutter å gå), masse hyggelige og barnevennlige folk, og fine spisesteder med god mat.

* dårlig utvalg i grøt-pulver. Mye Nestle, men helt annerledes enn hjemme. Tilsatt mye sukker, og må blandes med melk. Vi hadde med tre pakker grøt til to uker (2 måltider om dagen) og det holdt akkurat ikke - skulle tatt med fire...) Det vi kjøpte smakte som skikkelig søt vaffelrøre...

*Bleiene var så og si bare med parfyme, og de var dyre. 80 kroner eller mer for ei pakke. Vi hadde med tre pakker hjemmefra og det holdt bra i to uker. Brukte ca 3 pr dag. Hadde med noen bleier hjem igjen:)

Samo synes jeg pakket med vel mye til turen vår ... "De har jo barn der nede også..." var hans kommentar. Men i ettertid er jeg glad for at jeg tok med det vi trengte. Kjedelig hvis mini hadde reagert på noe, ikke ville ha det mm. Det ble iallefall en super ferie!! Gled deg til tur.

Spør gjerne hvis du lurer på noe.

Skrevet

Tusen takk for svar!:) Tror vi også kommer til å ta med det meste!

Men hvordan var det med barnevogner der? har dere en vogn å anbefale? må han lett en som vi kan ta med på stranden. også må ryggen kunne legges helt ned.

Men takk igjen!:)

Annonse

Skrevet

Hei hei,

Vi har kommet hjem igjen fra ferie (egenlig 14 dager siden, men er litt treg av meg ;-)) og her er noen intrykk.

Arguineguin er kjempefint for familier med små barn fordi det er kjemperolig der. Intet uteliv på kvelden annet enn dans for eldre spanjoler på lørdag kveld. Oppfattet stedet som forbausende spansk. Hadde hørt at det skulle være så skandinavisk, men foruten en god del norske/svenske skilt og noen barer/kafeer var det stort sett spansk det gikk i. Vi møtte tilfeldig noen nordmenn og disse snakket alle flytende spansk. Grunnen til at jeg sier dette er at det er ikke som de norske "koloniene" på fastlandet hvs man har opplevd dette. Kan være inntrykket er aderledes i sesongen som er mellom oktober og påske. De fleste skandinaver reise hjem om sommeren,

Her er mine råd sånn i full fart:-) :

Ta med barnemat!!! De har Nestle , men helt andre typer enn det vi har her hjemme. Lette veldig etter vanlig grøt og kjøpte noe som så ut som det (all maten er bare tekstet på spansk), men den viste seg å være full av vanilje sukker. Min sønn likte den ikke særlig. Barnemat selges i større butikker og på apoteket. Ikke i alle små matbutikker

Bleiene syntes jeg var helt greie, men veldig mye plastikk. Funket helt greit. De har også mange forskjellige typer.

Vogn med gode hjul savnet vi. Vår carena trille var vanskelig å manøvrere på humpete underlag og veldig mange kanter. den overlevde heller ikke flyturen hjem.

Flyturen er lang. Vær forberedt på at det kan bli slitsomt. Neste gang skal vi booke sete på forhånd, med bedre plass til bena.

Solen tar veldig godt. Særlig på båttur og i bassenget. Vi hadde 36 varmegrader de første dagene og det var nok litt i meste laget for vår 9 mnd gamle sønn. Endte opp med å bade veldig mye!

Ta ferjen til Puerto Mogan, det er å anbefale, selv om turen er dyr. Lettere måte å forflytte seg på med småbarn enn på buss. Puerto Mogan er dessuten kjempenydelig sted.

Spis fisk på restauranten ved siden av Dorado Beach hotel. Kjempe godt! Dessuten er de som jobber der veldig hygelige.

Ok dette ble veldig langt, men jeg tenkte at det kanskje kunne være nyttig for noen.

:-)

Skrevet

Hei igjen.

Mange lånte paraplytrille på hotellet, men de har små hjul og er nokså ubehagelige å trille på ujevnt underlag. (Som det er en del av hvis dere ønsker å forflytte dere litt rundt...)

Vi hadde med oss tre-hjuling, nokså lik "easy walker" - men en billigere utgave. Den har store luft-hjul som tar av for mye støt på grus-veier mm. Absolutt å anbefale. Lillegutt lå godt i den, og den har jo så og si full liggestilling. Dessuten blir den liten og flat når den legges sammen, og det er en fordel hvis dere planlegger å reise med buss. Bussene der nede tar som oftest ikke vogna inn i bussen, men man må legge den under i lasteluka. Vi hadde med ergosele til minsten som han satt i når vogna var slått sammen. (Og på flyplassene når vogna var sjekket inn.)

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hei

Takk for mange gode tips.Fin tråd med mange bra innspill.

Vi reiser i januar med to barn på 1,5 og 3,5 år. Gleder oss veldig.

Skrevet

Hiver meg med på denne tråden her. Vi reiser til Arguineguin om fire uker. Da er sønnen vårt 9mnd gammel. Jeg forstår ut i fra innleggene her at vi bør ta med bleier, barnemat og grøt og gjerne litt mme.

De har også noen geniale lunch-drikker fra Nestle som i allefall sønnen vår liker veldig godt. Det er rikt på næring, er mettende og gir væske. Det er med ris og fruktsmak. Tror bare de har den ene smaken og er for 8mnd. De selger den i allefall på coop obs! Det skal jeg kjøpe å ta med. Ellers er det vell lurt å ha med noen gode skjeer og en grøttallerken? Nei, trenger vell ikke grøtfat?! Jeg er den som alltid pakker med meg veldig mye når jeg har vært på tur alene, hvordan i all verden skal det gå når jeg skal pakke for meg og sønnen vår?! Hjelpe meg!! Må ha en skikkelig svær amerika koffert jeg da:-)

Vi har ikke kjøpt paraplytrille enda. Noen som anbefaler noen? Trenger vi å kjøpe en slik soltett drakt til gutten? Har solfaktor 50, men er redd han skal bli brent selv om vi ikke kommer til å oppholde han i sola akkurat! Håper det er mange mødre der som også bærer preg av å ha fått barn, slik at ikke jeg føler jeg må sole meg i shorts og topp!

Gleder oss til å reise. Men kvir meg litt og. Særlig til flyreisen. Må jo være håpløst å bytte bleie på flyet? Aldri gjort det før!

Skrevet

Hei.

Vi fløy til Tenerife i vinter og det var ikke noe problem å skifte bleie på flyet. Litt trangt på toalettet, men det gikk helt fint.

Vi reiste med lillebror på 9 mnd og storebror på 21/2år. Vi leide trille der nede. Veldig greit, vi hadde med nok bagasje som det var.

Ellers hadde vi med grøt og bleier. Innbiller meg at grøtene der nede er mer tilsatt sukker enn det vi er vant til. Og bleiene var grisedyre. Hadde egnetlig med, men måtte kjøpe på slutten. Det kostet en formue.

Skriv gjerne ned erfaringene dine når dere kommer hjem. Vi reiser til Arguineguin i januar.

God tur.

Skrevet

Vi skal gifte oss i sjømannskirken Arguinequin neste år. Har dere noen tips til spisesteder vi kan ha selskapet etterpå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...