Gå til innhold

Hvilken dato skal jeg regne som "unnfangelsen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde negativ eggløsningstest den 16. 17. og 18.03.07. Gikk så tom for tester, men regnet med at eggløsning var like rundt hjørnet. Hadde derfor samleie den 19.03.07. Hadde dere da regnet den 19.03.07 som unnfangelsen, eller den 20.03.07? (tenker liksom at dersom jeg hadde fått positiv test den 19.03.07, så går det jo vel minst et døgn før eggløsningen finner sted) Spiller jo ikke noen rolle med en dag fra eller til, men er litt nysgjerrig på dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæææææææææ?!! Åssen skal vi vite det når du ikke veit det selv en gang???

Skrevet

Det du ikke vet trenger du jo ikke å svare på da.

Det er lov å ignorere innlegg i blandt:)

Skrevet

Vet ikke helt hvorfor du vil vite det? Termin regnes fra første dag i siste mens.

Vet ikke helt hva jeg ville valgt som unnfangelses dato. Jeg mener svømmerne kan jo leve et par dager, og hvis de ikke kommer frem samme dag er det jo ikke den dagen du hadde sex som blir unfagelse.

Var kanskje ikke til så mye hjelp dette.

Skrevet

Ikke noe big deal altså. Men grunnen til at jeg er litt nysgjerrig på dette er at inne på babyverden kan man regne termin ut fra unnfangelsesdato, noe jeg mener blir mye mer riktig enn å regne ut i fra siste mens, ihvertfall i mitt tilfelle. Siden jeg vet så nøyaktig når samleie fant sted har jeg jo et godt utgangspunt for å regne termin da.

(mannen min var på reise rett etter, så vet at det ikke skjedde etter dette)

Skrevet

Heisann jeg skjønner hva du mener. Jeg rekner fra unnfangelsen selv, det gjorde jeg sist gang også. Jeg har tempet så jeg vet nøyaktig hva dag jeg hadde EL. I ditt tilfelle ville jeg nok brukt den 20. som EL dagen

Skrevet

jeg har også regnet ut fra EL dagen,bruker jeg vanlig beregning ut fra mens så stemmer det ikke på meg.

Skrevet

Sædcellene kan leve ganske lenge, opptil over ei uke,så det er ikke så enkelt å regne ut når befruktningen skjedde.

Jeg ble gravid på ei tid av mnd da det egentlig ikke skulle gått an.Var sammen med mannen min kun ei helg den mnd, pga reise. Og ble gravid likevel. Regnet ut at jeg ble gravid faktisk 7-8 dager etter sex! (utifra mensen og UL termin)

Sædcellene kan ligge i dagesvis å bare ventet på det modne egget,så det er derfor litt vanskelig å påvise akkurat tid for selve befruktningsøyeblikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...