Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Hei. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt en vorte ? Har en vorte paa fingen... lurer paa hvordan jeg kan bli kvitt denne.. den er nesten med fingertuppen.. har hatt denne leeeeeeeeenge... mange aar.. Ser naa at jeg har begynnt aa faa en biiiitteliten prikk paa den andre handen.. helt nederst der fingen begynner.... ser ut som det skal poppe opp en ny vorte her ogsaa... Hater dette=( Vet at jeg har hatt en vorte naar jeg var liten.. en liten oppaa handen.. den gikk bort av seg selv.. men denne som jeg har naa har jeg hatt i maaaange aar... og naa begynner jeg aa faa en til... Vil saa gjerne bli kvitt disse... Har hoert at man kan fryse dem bort ? men at dette kan gjoere vondt osv... Noen tips eller raad til hva jeg kan gjoere ?? Vil bli kvitt denne ekle vorten naa.. og den nye som er begynnt aa komme.. Haaper noen kan hjelpe....
*Villekulla* Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Man får kjøpt vortemiddel på apoteket som man pensler på. Tror ikke det er vondt å fryse av vorter. Det er nok den mest effektive måten å bli kvitt det på og den raskeste
Fabelaktiv Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 sikkert ikke det beste rådet.. men jeg hadde en vorte engang og den fikk jeg dratt opp med røttene på egenhånd.. brukte passer og saks og styra endel, ble litt blod også (var på innside av tommelen) - men vet ikke om jeg hadde prøvd dette stuntet igjen altså ellers kan man kjøpe kremer på apoteket har jeg lest eller hørt
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2007 hjelp det hoertes ubehagelig ut hehhee :P jeg faar se om jeg finner en saann krem / middel som jeg smoerer paa.. takk for svar! Leste et kjerringraad om at man skulle ta en bit av bananskall og legge over vorta.. med et plaster over.. saa skulle vorta forsvinne av sg selv... heheh.. noen som har proevd dette ?
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 jeg hadde mange på ungdomsskolen,da tok jeg sånn vortemiddel som man får kjøpt på apoteket også tok jeg plaster på utsida,syns det fungerte ganske fort..å jeg har ikke fått de tilbake:)
Tussa og Sofie Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Vorter er virus og kan være vanskelig å ta knekken på, men det betyr at de nesten alltid vil forsvinne av seg selv også uten behandling. 90% forsvinner innen 5 år av seg selv. Det finnes vorteplaster uten resept på apoteket, ellers er det frysebeh. som noen har nevnt som ødelegger vevet i vorten. Kan være litt tidkrevende, varierer fra person til person. Så finnes det en laser behandling som tar knekken på blodforsyningen til vorten, det er ikke vondt visstnok. Se på www.lommelegen.no ang. forslag til behandling ) Lykke til!
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Jeg var nettopp hos fotpleier pga en fotvorte. Da jeg fortalte at jeg var nesten 4 mnd gravid, sa hun at da kunne hun ikke gjøre noe likevel. Fordi hverken frysing eller det de smurte på, var tilrådelig under svangerskapet. ...enig med deg, det er ekkelt, men får bare prøve å drite i det enn så lenge.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 jeg var veldi plaget med en fotvorte jeg også. prøvde vortemiddel, og det med bananskall og mye annet, som ikke hjalp i det hele tatt. så tilslutt bestemte jeg meg for å prøve å få den fråset bort. var på sykehuset og prøvde å fryse den bort to ganger, noe som var særdeles smertefullt og hjalp ikke i det heeele tatt! så til slutt så fjerna de den med laser faktisk, noe som ikke var særlig godt det heller. så om jeg var deg, så ville jeg prøvd med verucid vortemiddel først. en vorte på handa er vel litt annerledes, og lettere å få bort enn vorta på foten også da:) lykke til iallefall:)
Fødeklar_ja! Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Har et kjempe godt tips som ikke e ondt i det hele tatt! Æ hadde ei stor vorte på tommelen når æ gikk på ungdomsskolen, så æ tok å skjærte opp ei gulrot som æ hadde under et plaster på fingeren i en 2 daga, da tørke nemlig vorta ut og så fjerna æ bare rota med finger og kniv.. og vips! borte va den og har ikek fått nåkka tilbake etter det! Kjente ingenting, for gulrota drep vorta.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #10 Skrevet 6. mai 2007 anbefaler ikke iallefall å skjære i vortene. er du uheldig at de begynner å blø så kan det smitte seg slik at du får MANGE. ei jeg kjenner gjorde det og fikk 5 stk rett etterpå... Få noen til å knyte rundt vorten med en ull tråd og grev den ned. Når den er råtnet skal vorten være borte.
:)Elvira i magen :) Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 I 2 år hadde datteren min 11 vorter ( ! ) på dene ene hånden. Vi prøvde ALT ! Så var det noen som tipset oss om at homeopati skulle hjelpe. Vi var der 2 ganger, og det tok ca 5 uker så var alle vortene borte. Dette er 2 år siden og hun har ikke hatt vorter siden da.
"tjukkebolla" Skrevet 7. mai 2007 #12 Skrevet 7. mai 2007 Hei. Min gutt på 7 år fikk vorter på foten, og vi ble anbefalt bananskall av en fotterapeut. Det funka kjempebra! Han ble kvitt vortene etter ei uke. Ho sa at midlene vi får kjøpt er så sterke at huden rundt kan bli sår og tørr......... Verdt å prøve!
limø Skrevet 7. mai 2007 #13 Skrevet 7. mai 2007 Jeg hadde en vorte på fingeren i fjor. Gikk til apoteket og kjøpte noe som du fryser den istykker med selv hjemme. Det gikk helt fint, men var litt skummelt å holde middelet på lenge nok. Jeg anbefaler dette!!!
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #14 Skrevet 7. mai 2007 Jeg hadde fotvorter i mange år(10 hvertfall), prøvd alt fryse, vortemiddel, veldig vond laser(og dyrt), fikk så ifjor vorte på fingeren. Kom over kjerringråd på internett. På fotvortene gnidde jeg innsiden av bananskall på kvelden og teipet over. gjorde dette tre kvelder på rad. etter drøyt en uke var alle borte!!! og de har ikke kommet igjen:-) Den på fingeren tok jeg litt vann på strødde salt og satte på et plaster som bandasje delen var fuktet litt også. Gjorde dette to ganger og vorta forsvant! Ikke sikkert dette funker for alle siden det er et virus og de kan vel være forskjellig. Men dette funket for meg og jeg var veldig plaga hvertfall under føttene!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #15 Skrevet 7. mai 2007 Tror du på at noen kan "ta den bort"? Hvis du gjør det, kan jeg gi deg noen råd.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. mai 2007 tusen takk for tips alle sammen jeg har bestemt meg for aa proeve bananskall foerst.. funker ikke dette, saa vil jeg proeve aa kjoepe det middelet paa apoteket.. saa faar vi se hva som skjer... viss ikke noe av dette funker, maa jeg vel vurdere noe av de andre tipsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå