Gå til innhold

November: hvor mye spiser dere barn i løpet av et døgn?


Gjest

Anbefalte innlegg

føler noen ganger at hun spiser veldig lite, og i tillegg så legger hun gansk elite på seg så jeg trenger å sammen like litt.

 

det er vel 10% av vekten deres vi går ut i fra, men tror ikke hun får i seg så mye mme som det i løpet av dagen, inkl det som er i grøten altså.

 

hun blir 6mnd på tirsdag, er 64 cm lang, og litt i over kant av 6500gram ( var 6530g for to uker siden:) )

 

men altså,

 

ca kl 06.30, få rhun ca 150ml mme

kl 10, får hun grøt, lagd på 120ml mme

kl 14, grøt på ca 60ml mme, og 70-100 ml mme

kl 16.30, grøt lagd på 120ml mme

ca kl 18.30 , flaske for natten med 150ml mme

 

måltiden klokken 14 skal egentlig byttes ut med middag, men hun får veldig vondt i magen av det enda så det går litt sakte, men da forsvinner jo enda mer av melken. i tillegg gulper hun en del- noe hun har gjort hele tiden. roet seg litt men nå er det tilbake for fult!

 

hun få rlitt vann, men det kommer rett opp igjen.

 

spiser hun lite i forhold til deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig det virker som snuppa di spiser bra jeg.

 

Jeg ammer snuppa, så vanskelig å si hvor mye hun får i seg. Men utenom amminga så spiser hun grøt til kvelds lagd av 50 ml mme. (Pleier ikke spise opp alt grøten, gjort det 1-2 ganger, fått grøt i 2 uker).

 

Snuppa vår er omtrent like stor som deres (64,5 cm og 6575 gram for 2 uker siden) og blir også 6 mnd den 8.

 

Hun får også litt vann, men leker mest med koppen/glasset. Smatter i seg små mengder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok- da astaser jeg på det. skal på seks mnd kontroll den 14. så fårse da:)

 

hun spiser ikke alltid opp alt min heller da- men godt å høre det er flere osm veier det samme:)

 

små tuller har vi da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler,jeg spiser ikke barn i det hele tatt jeg.Nei da,det er lov til å skrive feil,det er vel bare jeg som er overtrøtt,skulle sovet for lenge siden,men klarer bare ikke å finne roen i kveld.

 

Synes ikke det er lite det babyen din spiser.Nå har ikke jeg helt oversikten over hva min spiser,han spiser faktisk litt variert,men vil han ikke ha en full porsjon med grøt(som faktisk er mer enn det som står på pakken) så tvinger jeg ham ikke til.

 

Han får to porsjoner grøt til dagen.Så spiser han et stort glass med middag,kanskje litt til,hvis han er riktig sulten og så får han 3 flasker med melk på 130 mml til dagen.

 

han er jo større en snuppa di da.Han er en lang gutt på 72 cm og 9120gr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ca hvordan min lillegutt spiser her om dagen.

 

0700-0800: en flaske mme ca 150mm

1000-11000: frutti med grøt og vann + en flaske mme 150mm

1400: ett stort middags glass + litt vann og noen ganger litt desert.

1600-1700:en flaske mme 180mm

1800-1900:grøt laget på 180mm mme

 

og da i seng 1930-2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da slår jeg meg til ro med at hun får nok. bare tenke siden hun ikke fikk så mye melk at det tilsvarer 10% av kroppsvekten hennes....

men det gjelder kanskje ikke lenger det!

 

takk for at dere svarte, greit å ha noen å sammenlikne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...