Gå til innhold

permisjon når man er aleine..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Far har vel krav på de 6 fedrekvoteukene. Disse overføres kun til mor dersom hun krysser av for at hun er alene om omsorgen. Og i dette tilfellet virker det jo som om far ønsker å delta?

Ellers er de to omsorgsukene i forbindelse med fødsel også noe far. Hvis han skal ha omsorg for mor og barn i tiden etter vel og merke...

Lykke til!

ja dette gjelder jo klart når mor er alene med barnet. pappaen her vil være der for ungen sin, men jeg er student og har ingen jobb å gå tilbake til så er avhengig av å ha inntekt de 6 ukene han i tilfelle skulle fått permisjon. så han kan rett og slett ikke "få" det.

Han har heller ingen rett på det! dette kunne trygdekontoret fortelle meg!

Annonse

Han har ikke krav på noe som helst faktisk. Men du kan velge å la ham få det likevel, men da må dere vite hvordan dere skal gjøre det i praksis. Jeg ønsket å dele perm med faren, for både han og jeg har jobber som kunne fått avtale på at eks jeg jobbet tirsdag og torsdag hele tiden, mens han var hjemme de dagene og jobbet man-ons-fre mens jeg var hjemme. Men ikke ønsket han dette, og det ville blitt vanskelig i praksis. Vel og merke ville dette gjelde først etter sommerferien, slik at amming var godt etablert og baby noen mnd gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...