Gå til innhold

Sykemeldinger.. trenger råd!

Anbefalte innlegg

Hva er dere ute i sykemelding for, skjønner at det er mange forskjellige grunner til det altså, men lurer på å ringe legen min i morgen. Plages veldig i ryggen, ingenting som er behagelig lengre, verken stå, sitte, gå eller ligge.. så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. er det noe man får sykemelding for? Jeg fungerer virkelig ikke i arbeidet mitt som før, og etter 8 timer er jeg utslitt.. Er det bare å bite det i seg og slutte og syte.. Jeg er så redd for å si fra, men har bestemt meg for å informere sjef i morgen om situasjonen da.. huff huff.. Hva anbefaler dette? Jeg har ikke vært med på dette før så råd mottas med stor takk:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9205607-sykemeldinger-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sykemelding for at jeg er kvalm og har kastet opp alt og hele tiden. Men legg det frem for legen din og si at du har det vanskelig om dagen, er du noe kvalm? Om du ikke blir fullt sykemeldt så kan du få en gradert sykemelding. Det viktigste er at du tenker på deg selv og ungen din, det er det som er viktig nå. Det sa legen til meg også og det var deilig å føle at man fikk litt støtte der. Snakk med arbeids giver ang tilretteleggning oxo:)

Lykke til og håper du blir bedre og får en sykemelding slik at du får slappet av:)

Jeg har småblødninger,bekkenløsning og tåler mindre enn før. Har en byggningsjobb som krever klatring i stiger,stilasjer,malerutførelser,løsemiddler,mye reising i Norge og løfting av innredninger og tunge varer.

Du kan bare si at du ikke fungerer, er helt utmattet, veldig vondt i ryggen og klarer ikke å gjøre det du skal på jobben.

Leger er pliktige til å lytte til den gravide. Det er vi som vet best.....nemlig!!!

Lykke til.

Er ikke ute i sykemelding selv, men dersom du ikke fungerer på jobben pga plager vil jeg tro legen kan gi deg hel eller delvis sykemelding. Hadde 20% sykemelding de siste ukene før permisjon sist, pga trøtt og sliten, og det hjalp godt å kunne komme litt senere på morgenen. Lykke til hos legen, så håper jeg dere finner en god løsning :-)

I tillegg har jo jobben et ansvar for å tilrettelegge. Så kanskje kan arbeidet legges til rette for deg slik at du klarer full arbeidsdag en stund til?

Jeg jobber på fiskebu i produksjonen,der er det lite som kan tilrettelegges...mye ståing,gåing og løft,eneste alternativet er klippfisken og det er ikke noe bedre,og jeg har bekkenløsning,men er sykmeldt for kvalme nå,men kjenner litt i bekkenet altså,er så redd jeg blir helt innvalid....men snakekt med jordmor og hun nemnte svangerskapspenger,synest det er fint når man får oppfølging når man har en slik jobb som dette når man er gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...