Gå til innhold

uff så dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff jeg er så sliten for tia, er 6+2 og trøttheten har for alvor meldt sin ankomst,ellers er jeg egtnlig i grei for, tingen er det at samboer er til sjøs 4 uker på og 4 uker av, er vant til å være alene med ho lille på 3 1/2 og vie all min oppmerksomhet til henne. Nå sliter jeg virkelig, jobber til 16 i ukedagene og hun er da fullt i barnhagen som hun stortrives i,deretter er det hjem og middag... SÅ velter trøttheten over meg!! vanligvis setter jeg meg ned med henne og tegner,maler,leker eller tar en tur ut men nå orker jeg rett og slett ikke :( hun gjør ikke noe av det som jeg kan merke,men det blir til at hun etter middag får lov å se på "Ole Brum og Heffalompen" på TV.. jeg bare MÅ slappe av! vet det kanskje høres egoistisk ut,jeg mener jo ikke være det,elsker jo min lille prinsesse over alt på jord! Har mistet ei gang før i uke 4 el 5 og er over det stadiet men det gjør jo at jeg er litt ekstra forsiktig i tillegg... kan ikke fortelle den kommende storesøster dette enda just in case, da hadde hun forstått hvorfor mamma er sliten.. noen gode råd anyone? sliter enormt med dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si til henne at du har 'vondt i magen/ryggen' el da? Skyld på at du ikke er helt frisk, og bruk det hver gang du føler du må, så kan du senere fortelle henne hvorfor du sa det, og at du i virkelig heten har baby i magen? Vet hvordan du har det- har selv to små som blir neglisjert når jeg er trøtt og sliten, men de skjønner at det er forbigående, og at det ikke er deres skyld, men at det er mamma som ikke er helt i form. HVORFOR trenger de jo ikke vite før tiden er inne;o)

Skrevet

Høres ut som et luksusproblem, spør du meg...!

Skrevet

takk for fint svar positiva :) fint noen er voksne her inne :)

Skrevet

Ja har det på samme måte, har jo mannen hjemme (så er heldig der), men om morgenen er det guttene og meg hjemme, er litt sen og trøtt om morgenen så har da sagt at mamma har litt vont i magen og hodet, bedre å si noe så ungene ikke går rundt å tror det er noe farlig.

Skrevet

ja så enig i det :) har jo sagt at mamma bare er sliten etter jobb og som sagt virker hun ikke berørt enda så det er jo bra, ser frem til 2.tri. hvor alt bare er koooooooos :) lykke til!

Skrevet

Ja tenk når trøtthet og kvalme er vekk......vi kjenner liv i magen og har fått en kul slik at omverden kan se........gleder meg !!!!!!!!

Skrevet

Kan du ikke spørre legen din om en gradert sykmelding da?

Kanskje et par timer kortere arbeidsdag,eller evt en fridag i uken?

Det er forferdelig og være så trøtt og sliten over lengre tid.

Lykke til :-)

Skrevet

Syntes det hørtes ut som et godt forslag å få jonne litt mindre,håper det er mulig i din jobb! Ikke så lett å ha ansvaret for lillejenta 24-7 når pappa er borte,for man blir virkelig utslitt som gravid! Enda godt du ikke er kvalm,håper du slipper unna det!

Du er ikke heldig å ha foreldre eller svigerforeldre som kan overta noen timer da?,kanskje hente jenta litt tidligere i barnehagen eller noe...

lykke til!

Skrevet

Kan du ikke snakke med arbeidsgiver og få tilrettelegging på arbeidsplassen? Du kan få lettere arbeidsoppgaver, flere pauser, kortere arbeidsdager mm. Eller du kan bli sykemeldt noen prosent.

Prøv å ikke har dårlig samvittighet for vesla. Dette er bare en kort periode og hun virker jo som hun har det greit. Dessuten er ikke barn avhengig av å ha en voksen som aktiviserer seg hele tiden. Dersom du lærer henne det nå, vil hun bli slik senere. Barn har ikke vondt av å kjede seg, det uvikler kreativiteten. Husk at hun kommer rett fra barnehagen og kan være like sliten som deg. Kanskje hun synes det er godt å slappe av foran tv'en?

Og kanskje du kan høre med en venninne eller en slektning som kan avlaste deg litt?

Lykke til!

Skrevet

hmm... vanskelig dette,kjenner til trøttheten å slitenheten,men min sønn er bare 14 mnd å skjønner ikke noe allikevel.

men du får si at du er sliten etter jobben da:) vet ikke annet råd jeg,ingen som kan hjelpe deg litt da? huff slitsomt det der:( lykke til da!!

Skrevet

tusen hjerteli takk for fine råd :) hverdagen ble plutselig litt lettere med andre som skjønner situasjonen :) skal ta en prat med jobben, er litt sta av meg hehe men ikke så sta at det går utover den lille i magen eller prinsessa, får se hva de kan gjøre,høyt under taket der jeg jobber ihvertfall så ordner seg nok :) lykke til jenter, flinke dere oxo!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...