Gå til innhold

informere arbeidsgiver?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har inntrykk av at mange gjør det rundt uke 12, når de forteller det til andre(veldig mange gjør det jo på denne tiden).

Men hvis du er mye dårlig i starten, kan det jo være en fordel å fortelle arbeidsgiver om det med en gang, så de forstår hvorfor du ikke er på topp.

Det går oftere bra i informere arbeidsgiveren enn det går dårlig :)

jeg kommer til å vente til minst 12 uker, heslt et par til viss jeg klarer p skjule magen overbevisende. Dette fordi det blir lagt planer for neste år nå, og jeg vil ha min plan klar skriftlig, slik at de ikke kan endre den fordi jeg er gravid. Jeg vil nemlig ha så godt utgangspunkt som mulig økonomisk og når jeg kommer tilbake. Noen synes kanskje det er egoistisk, men samtidig er det mot diskriminseringsloven å negativt forkjsellsbehandle gravide, og man skal ha de samme betingelser under permisjon som om man var i jobb.

Annonse

Jeg lurer også veldig på dette... spesielt siden jeg er midt i jobbskifte og ikke har signert kontrakt med ny arbeidsgiver enda... synes det er dårlig gjort av meg å komme å si jeg er gravid første dag på jobb rett etter å ha skrevet under...

På den annen side har jeg ikke råd til å "miste" den nye jobben heller... argh!! Vanskelig!!

Det er ikke dårlig gjort, viss ikke jobben i utgangspunktet er av meget midlertidig karakter, så kan du jobbe der i mange mange gode år framover. Du kan og jobbe lenge der før permisjon. dersom vi skal tenke sånn som kvinner, så vil det aldri bli likestilling i landet, tror få menn vurderer å ikke skifte jobb fordi de skal bli far.

Det kommer helt ann på hva slags type arbeid du har. Når jeg fikk mitt første barn var det naturlig å fortelle arbeidsgiver det tidlig, føler ikke jeg fikk noen negative reaksjoner på det. (selvfølgelig litt sjokk, men oppnådde også god feed back på min ærlighet). Nå senere i livet er jeg leder selv. Mange av de ansatte som har fortalt det på et tidlig tidspunkt, og det har jeg satt stor pris på. Det at det ligger en forklaring på trøtthet, lite opplagthet osv.. Fint å vite hva som ligger bak slik at jeg som arbeidsgiver kan legge forholdene best mulig til rette for de den tiden de er på jobb.

Jeg tror ved en tidlig informasjon til arbeidsgiver så kan mye unngås av ytterligere plager som psykisk stress o.l.

Når arbeidsgiver allerede på intervjuet spurte om mine planer rundt å få barn etc...? Hvordan skal jeg da evt legge frem at jeg venter barn? Har en følelse av at jeg svikter kollegene mine og at de får større arbeidspress og mengde... Sjefen min er en mann på 62 år... Noen tips om hvordan jeg kan legge det frem på en best mulig måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...