Gå til innhold

Kan jeg føde hjemme?

Anbefalte innlegg

For det første: Jeg føder STORE barn.

Førstemann måtte bli dratt ut med sugekopp, var sekundene unna snitt. Han var veldig medtatt og blå etter den lange fødselen, og jeg selv husker ingenting. 3.grads ruptur med alt det innebærer.

Andremann var større, men der hadde jeg en drømmefødsel takket være en utrolig dyktig jordmor. Legeteamet sto klart ute på gangen, men hun låste de ute siden jeg mest sannsynlig ville få panikk dersom de kom.

Hun var ute på 6 minutter, to små sting.

Hvordan tror dere helsevesenet vil møte meg dersom jeg ymter frem at jeg vil føde hjemme? Den dyktige jm jeg hadde bor ikke langt unna meg, og vil sikkert mer enn gjerne assistere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9204904-kan-jeg-f%C3%B8de-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Jeg tror det vil gå kjempefint å føde hjemme! Du hadde en ukomplisert fødsel med nummer to og da er det liten sjanse for at ting vil gå galt denne gangen. Jeg fødte mitt andre barn hjemme til tross for at jeg endte opp med hastekeisersnitt første gang og det gikk kjempefint! Jordmoren min hadde hele tiden tro på at det ville gå fint i og med at keisersnittet var forårsaket av igangsetting og andre 'inngrep' på sykehuset, men jeg ble møtt av en del negative reaksjoner i resten av helsevesenet. Jeg valgte å ikke bry meg om hva andre tenkte og fokuserte på det jeg visste: at dette var det beste og det tryggeste for meg og for babyen min. Dersom jeg får flere barn kommer jeg til å planlegge hjemmefødsel igjen - det er noe helt annet enn å være på sykehuset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...