gep68 har fått jenta:-) Skrevet 6. mai 2007 #1 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei Er kommet i den situasjonen at i en alder av 38 er jeg gravid og skal ha 4 ungen.Jeg har 3 gutter fra før i en alder på 16år 14år og 10år. Jeg ble gravid med pillen så dette er ikke planlagt.Trur jeg er ca 2 mnd på vei,er usikker pga mensen ikke er regelmessig. Er gift med barnefaren til ungene,vi er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå. Jeg er uten jobb og han er nyutdannet sykepleier. Han mener at vi skal ta det bort men jeg klarer ikke en abort. For meg er det liv når jeg får vite at jeg er gravid. Dette går utrolig utover ekteskapet våres,og i dag har vi ikke snakket med hverandre.Noen som har vært i samme situasjon? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9204747-gravid-med-4-ungen/
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #2 Del Skrevet 6. mai 2007 Ikke helt det samme , men ligner... Jeg er 36, han over 40. Vi har to unger sammen, han har en fra før på 18. Vi var vel egentlig ferdig med unger- tilfreds begge to med å ha fått velskapte barn, og at gikk så bra med de. For noen mnd siden uteble også min mens selv om prev ble brukt. Da jeg fortalte om min mistanke, var hans kontante svar: Ja vel, men vi skal jo ikke ha flere- så du får sjekke deg og evt bestille abort da. Gulp. det var det jeg fryktet! Men jeg vet at jeg ALDRI kan gjennomføre en abort, så jeg møtte hans kontante reaksjon med det han også vet- at jeg kan ikke gjennomføre en abort. Det ble temmelig stille og trykkende i noen dager- ja uker. Og selv om jeg var litt forberedt på hans reaksjon var jeg skuffet. Vi hadde nemlig ingen situasjon i livet som tilsa at det var mest fornuftig å ta det bort. Begge i jobb, og veldig god økonomi, og mye nettverk. Jeg vurdert adopsjon en stund, men vist at det også ville bli tungt, da jeg selv hadde lyst og ressurser til å bli mor til barnet. Vi bestilte tidlig UL, så vi fikk estimert sannsynlighet for kromosonfeil. Etter denne UL- hvor vi fikk se den lille med armer og bein- var tonen mykere- og siden bedre og bedre. Nå er trykket og dårlig stemning borte, og han er vel på gli til gjennomføre en sterilasjon :-) For han vet om det skulle skje igjen en annen gang et annet år... så blir vi flere... Jeg kan ikke si hvordan det vil gå med dere (eller hvordan din mann vil ta det etterhvert dersom du beholder ungen), men skjønner at du er som meg og vil beholde. Men jeg leser jo også at økonomien er stram. Hva med bostøtte, arbeidsledihetstrygd, sosiale tilskudd? Kjære deg, selv om du er voksen og moden, - i din situasjon hadde jeg uten tvil tatt kontakt med Amathea. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9204747-gravid-med-4-ungen/#findComment-9207594
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #3 Del Skrevet 8. mai 2007 Er selv gravid med barn nr 4. Var veldig usikker på om jeg ville beholde det.Brukte lang tid på å bestemme oss. Min mann var ikke usikker,han ønsket flere barn,men jeg følte at jeg var ferdig med det. Etter mye snakking med min søster fant jeg ut at jeg ville beholde barnet. Men det gikk veldig lang tid før jeg greide og glede meg over at vi skal ha en til. har hatt en abort før og det var tøft etterpå. Nå pusser vi opp ende ett barnerom og kjøpt oss større bil. Jenta kommer om ca 10 uker. Har tre gutter fra før.. Gråt av glede da jeg så det lille nurket på ul første gang. Var redd for at noe skulle være galt. Følte vel skyld pga de tankene jeg har hatt. Men mener at det må være opp til hver enkelt å beholde barnet eller ei. Men husk å tenke godt igjennom det først.. Hilsen mamma for 4. gang i juli Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9204747-gravid-med-4-ungen/#findComment-9229531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå