Gå til innhold

Flere som får irriterende bemerkninger om magen!?

Anbefalte innlegg

Noen ganger lurer jeg på om om kvinnfolk har glemt at de selv var gravid.

Det er veldig mange som bare MÅ si at jeg har ganske stor mage. jeg ligger nøyaktig på streken, så jeg er helt NORMAL!!!!! å når de får vite at jeg ikke skal ha før i slutten av aug så må de komme me den: Oi sikker på at du ikke skal du ha tvillinger?????? Hva f'*** feiler d folk? Jeg er 162 høy, helt normalt bygd, har akkurat kommet meg opp på 60kg for første gang i mitt liv. Jeg har en unge på nesten 30 cm i magen, livmor, morkake, fostervann, magesekk, 12m me tarmer, lunger og blære pluss en hel masse andre ting. Hvor tror folk at dette havner? Bare forsvinner ut i d blå? JA FØR F*** d er normalt å vokse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Noen snakker om været andre snakker om størrelsen på magen. Kanskje de ikke har noe annet å snakke om?

Ikke bry deg om det. Jeg får høre annenhver dag; "Å, hvor stor du er" eller "Å, da er ikke du stor" ettersom hvem jeg snakker med eller hvor bra holdning jeg har den dagen (kommer an på dagsform). Jeg er også omtrent midt på malen for fundusmål.

En annen ting som folk også bryr seg VELDIG om er hvilket kjønn vi får. Hva spiller det for noen rolle bare ungen er frisk og rask. Vi har valgt å ikke fortelle kjønn til noen og det irriterer noen grenseløst. Dermed slipper vi også at alle hamstrer lyseblått eller rosa babytøy til oss før fødselen.

Jeg lurer på hvorfor alle skal stå å stryke meg på magen når de kommenterer den jeg... har ved et par anledninger lurt på om jeg skal stryke tilbake mens vi står og snakker ;)

Mens de står der og stryker spør de om vi vet kjønnet. Så sier jeg at det gjør vi ikke for den lille lå med beina i X

Og så sp.mål to , "har dere tenkt på navn enda da" vi har vel egentlig bestemt oss for både gutte og jente navn, men det er jo vår lille hemmelighet frem til ungen er født. Og så skal man snakke det bort med " tja, vi har jo snakket om noen navn med ikke bestemt oss enda" , "å hvilke navn da" , " vet ikke helt jeg, vil se ungen først" og sånn går det videre :)

Jeg driver å tenker på noen sp.mål som er litt små private og intime jeg kan stille tilbake jeg når jeg får alle disse sp.målene om meg og min mage ;)

Ja ja folk mener jo bare å være hyggelig og interresert ;)

Gjett om jeg kjenner meg igjen, hadde ikke sett en av venninne mine på lenge, også kommer det ut av munnen hennes du er jo gigga . når skal du ha barnet...i august sier jeg, så forsetter hun bare med å si ....da må du har lagt på deg masse....min søster ble aldri så stor....også vidre...veldig irriterende og sårende, iom at man er ganske følsom ang vekten sin.....og spes nå. min mann trøstet meg lenge den dagen....

hvet det kan være irriterende,men det er sikkert ikke vondt ment.og mange blir faktisk stolte over å høre at magen er stor.

første graviditeten min kunne du ikke se at jeg var gravid før jeg var i 6 mnd(hvis jeg ikke var naken da)og jeg var så skuffet.og alle kom med bemerkninger som:åååå så liten du eeer!!!!!ååå det blir sikkert ei bitte lita jente!!!

men nei det var faktisk en stor gutt på 53cm og nesten 4kg!

med nummer to fikk jeg mage med en gang men så stoppet det.og jeg fikk høre igjen at jeg var så fryktelig liten og at det sikkert var ei lita jente,men NEIDA,det var en gutt på 54cm og over 4,2 kg!

denne gangen fikk jeg mage med en gang og får høre jeg er diger.kan jo stoppe litt opp igjen da,men denne gangen er jeg selv ganske sikker på at det er en jente da.

er i 16 uke og bryr meg ikke om noen syntes jeg er liten eller stor.jeg er foresten blitt ganske tjukk med årene også,men magen vokser som den vil uansett den....

Annonse

Haha, den regla får jeg høre noen ganger pr dag jeg også..

"Så STOR du er, slik så jeg ut da jeg var ferdig." Eller "Sikker på at du ikke skal ha tvillinger???" Ja, sikker på det..

"Skal du ikke ha før i august??" Begynner å bli ganske lei nå ja..

Også alle som skal kjenne og klemme på magen, stryke og slikt i en evighet.. Må pønske ut noe å si tilbake nå;P

jepp. Kan skrive under på denne jeg.

Jeg har egentlig ikke stor mage enda, å så kommer kommentaren fra 2 stykker " ÅÅÅÅÅÅ du var blitt SVÆR" kjente at jeg ble direkte sur, og svarte at dere er de eneste som har sagt det. Mange som ikke vet at jeg er gravid enda da magen er liten og kan skjules. Traff ei her om dagen og hun visste ikke at jeg var gravid, og kunne heller ikke se det før jeg sa det.

Driver også å lete etter kommentarer for å gi svar tilbake. Kanskje noe som " skal du også ha? Synes jeg ser en liten kul på magen din... "

eller " Å se jeg har større pupper enn deg" til en med småe pupper....

Kjenner meg litt slem i dag

Ja ja noko skal vi vel ha å klage på.

Sjølv tykkjer eg at det er kjempekjekt kvar gong nokon vil gje meg og den fine magen min litt oppmerksomheit. Synest det berre er koseleg om dei har lyst å kjenne på den og.. eg klarer nesten ikkje å halde fingrane frå fatet sjølv. No er dette første mann for oss og svært etterlengta etter 2 og eit halvt år med prøving. Men likevel syns eg at vi skal kose oss denne tida og ikkje irritere oss over at andre er opptatt av magen vår. Sjølv har eg alltid tykt at ein gravid mage er noko av det finaste som finst, og har hatt store problem med å klare å la vere å stryke over mine venner/svigerinners flotte mager når dei har vore gravide. Har aldri meint noko vondt med det - har meir vore glad på deira vegne. Det er jo eit aldri så lite under det som skjer......... klart at andre har lyst å markere det og.

ønsker alle lykke til med dei flotte struttande magane!!!!

Kjenner meg igjen ja.. Men jeg føler meg litt stor også. Noen sier at jeg er stor,andre sier at jeg ikke er så stor,mens jeg,jeg ligger litt over den rødestreken(men innenfor det grønne) på symfyse/fundusmålet(eller hva det nå heter igjen)...

Synest det er kjempekoslig at folk komenterer magen min!!!!!!!

Er normalt stor etter mål! Gøy å høre hva folk mener..om den er stor, fin, flott osv...Er 3. barnet mitt, og siste, så jeg nyter virkelig å vere gravid for tiden, selv om jeg sliter med bekkenløsning! At folk spør,tar jeg som et tegn på at de er intreserte og vil vere hyggelige!

Leit for folk som spør og vil vere grei,og bli møtt med en sur kommentar..tenk dere om jenter...ingen gjør dette for å vere uggen da...

Jeg får også kommentarer om at magen er stor, selv om den faktisk er helt normal. En kollega foreslo at jeg da skal svare at "åh, du har også stor mage, og du er jo ikke gravid en gang!". Selv om det sikkert ikke er vondt ment at folk kommer med den kommentaren, er det ganske slitsomt når man hører det ca 10 ganger om dagen. I mitt tilfelle er det de samme menneskene som kommentarer magen min, men det har de sluttet med etter at jeg kommenterte magen deres også. Da får de heller tenke sitt (antagelig tenker de noe sånn som "ja, hun er jo gravid, sikkert noe med hormonene...")

Hehe.. kjenner meg veldig igjen i alt dere sier.. Men egentlig synes jeg det er helt greit at de kommenterer magen.. Den ene sier jeg er stor, den andre sier jeg ikke er såå stor akkurat.. Bare synsing med andre ord! De fleste sier det vel fordi de har lyst til å gi oss oppmerksomhet.. tenker ikke på hvordan vi tar det. Og så er det liksom så lett å kommentere magen da.. Men jeg blir sååå glad for kommentarene som går på hvor "fin og flott du er"! De varmer!! Det er det folk burde si! Ellers har jeg opplevd veldig få som skal stryke på magen.. veldig glad for det!! Synes det derimor er verre når de kommenterer rumpa mi.. Ja, jeg vet jeg har lagt på meg, og ja, jeg vet jeg har fått mye på rumpa! Men det er da vel ikke nødvendig å kommentere DET!!

Annonse

Folk maser sånn om vekt og størrelse på mager... Jeg har gått opp 7kg nå og er i uke 25. Når folk får høre det blir de helt fra seg; "du må jo trene mer og spise midre, for det er på slutten du går opp mest, og det er ikke bra å gå opp mer enn 13 kg!" Jeg skjønner jo at det ikke er bra å gå opp for mye jeg å, men jeg står og går hele dagen på jobber, og spiser ikke så veldig mye eller usunnt, så jeg skjønner ikke hva mer jeg skal gjøre.

Enkelte burde tenke seg litt om før de åpna kjeften!

Og folk burde holde seg unna magen til folk som ikke vil bli grafsa på. Jeg blir så provosert av at folk skal ta på den hele tiden. Det er da for svarte fremdeles min mage!

Enig..Dessuten er det forskjellig hva man går opp, alle har forskjellige utgangspunkt også:-) For noen kan det være skadelig og gå over 13 kg, for andre vil det være nødvendig igjen.. Veldig individuelt det der, tror jeg. Dessuten vet ikke ikke-gravide hvordan det er, jeg har iallfall fått mye matlyst, og blir fort kvalm når jeg blir sulten..

Nei, synest det er helt topp!!!!!!!!! masse oppmerksomhet passer bra...hehe!! Sa synd for de som vil vere hyggelige og kommentere dere suringer da...er det virkelig mulig?? er så stolt jeg att...har lagt på meg for mye..men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...