Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som skjer med meg, men mensen er vel ikke om man kun trenger et trusinlegg på en dag? Når jeg gikk på pilla, og hadde mensen, da blødde jeg i 5-6dager og måtte bruke tamp, og det er vel normalt.

Nå blør jeg minimalt, ser litt ut som gammelt blod også, hmmm............

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9204272-hvor-mye-bl%C3%B8r-du-ved-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også opplevd etter pilleslutt at mensen varer kortere og at jeg blør mindre...

blør mye(normalt til p-pille bruk) kanskje en dag og etter det er holder det kun med truseinnlegg..

men aner ikke om det er normalt eller ikke..

alle er vi jo forskjellige, så det blir vel litt vanskelig å si hva som er normalt..

Hei

Jeg har det akkurat som deg, blør veldig lite. Har vært litt bekymret for dette siden livmorslimhinnen bør være av en viss størrelse for at egget skal feste seg der.. Jeg fikk resept på progesteronkrem av legen min. Skal hjelpe til at slimhinnene bygger seg opp i løpet av syklusen.

Annonse

Hei fant

Ja, legen min mente det kunne være det. Tror du også kan få en krem som heter progesta care på helekost som skal ha samme virkning. En "Dr. Lee" har skrevet bøker om dette, hvor han mener han flere kvinner kan ha østrogendominans i kroppen etter f.eks. p-pillebruk, noe som kan føre til liten blødning og lite progesteron i kroppen. Progesteron er jo helt nødvendig for å få egget til å feste seg. Det er vissnok derfor det finnes et kjærringråd om at man bør ta "wild Yam" urter i en uke etter el, dette skal øke blodgjennomstrømmningen i livmoren.... og er et slags naturlig progesteron. Jeg må også si at jeg fikk resept fordi jeg har hatt en SA før også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...