Gå til innhold

November: Ang høystol

Anbefalte innlegg

Så et innlegg på småtroll om det. Har dere begynt med det? Må si jeg gleder meg til vi kan la han sitte i tripp-trapp stol mens vi spiser middag. Han liker ikke ligge på gulvet da. Akkurat som han vet at det skjer noe han ike får være med på...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9203843-november-ang-h%C3%B8ystol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

vi har begynt med tripp trapp stolen nå. hun er veldig sterk og sitter stødig når hun blir satt.

hun sitter der mens vi spiser middag, og under noen av sine måltider. går veldig bra, og hun elkser det. vi løfter henne ut med en gang hun blir sliten, begynner å være mindre rett i holdingen, er ferdig å spise, eller vi er feridg å spise. så vi bruker den bare litt om gangen.

( å ja, vet det ikke er bra å sette demfør de kan sitte selv, hun er veldig sterk og vi får lov å fysio å bruke den litt- hun få rogså lov å sitte i vognen siden hun nekter å ligge der. men vi er veldig nøye med å ha henne liggende masse på gulvet så hun fortsette utviklingen sin der, og lærer å krabbe og sette seg opp selv:) så er det sagt så jeg slippe rkjeft:) )

Tror vi også må begynne å bruke vår snart, for nå når han spiser nekter han å sitte vanlig i vippestolen, så nå lener han seg frem og sitter helt rett uten støtte bak (hvis noen skjønner hva jeg mener nå). Og det ser ihvertfall slitsomt ut for ryggen.

Så må nok bruke den til måltidene om ikke så lenge..

Vi har kjøpt høystol på IKEA som heter Antilope. Den har bord foran og en oppblåsbar pute til støtte når de ikke klarer helt å sitte selv ennå. Jenny elsker stolen sin da hun får være med i samme høyde som oss nadre. hun kan sitte og leke der lenge om hun får lov. Prøver jo å begrense det litt ennå da.. Men hun sitter i allefall veldig fin støttet opp med den oppblåsbare puten.. Anbefales på det sterkeste. Og enda et pluss er at stolen koster 115,- også må man kjøpe bordet og puten i tilleg, men det kostet ikke mye.. LØP OG KJØP!

Det er IKKE noe problem å la de sitte i høystol selvom de ikke klarer å sette seg selv! Å sitte der mens de får grøt i noen minutter er ikke farlig! Det man ikke skal gjøre er å sette barnet på gulvet og så gå ifra! Dette har min hs sagt til meg, og det står i en mappe jeg har fått også!

Lillegutt her klarer å sitte noen sekunder selv, og han storkoser seg i høystolen!

Annonse

Vi har den fra Ikea og en tripp trapp til storesøs, og når lilletulla kan sitte litt bedre skal hun bruke ikeastolen. Skal få tripp trapp hun også, men syntes ikke den var noe særlig før hun ble over et år, så venter litt. Ikeastolen er helt super! Anbefales virkelig! Men vi kaster den så fort vi kan; er ikke akkurat så pen i spisestua/stua ;OP

Foreløpig setter vi vippestolen på en sånn "puff" inntil bordet når vi spiser middag. Hun nekter å ligge alene da, men storkoser seg med å sitte ved siden av storesøs og meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...