Gå til innhold

ang termin og hvor langt man er på vei !!!?


kymra

Anbefalte innlegg

hvis man foreksempel har en syklus på 32 dager,og har el på dag 20.. blir det da rett å regne fra første dag i siste mens ?

 

blir så forvirret siden alle terminkalkulatorene viser forskjellig.

lomme legen mener jeg har termin 31 desember,mens babyverden mener 5 januar.. er jo ikke store forskjellen,men vil det stemme på meg om jeg regner fra første dag i siste mens ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du regner ut fra første dag i siste mens, det blir legen til å gjøre uansett=)

på babyverden kan du flotte inn hvor lang syklus du har, det vil nok bli den mest riktige terminen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle mener forskjellig, og jeg blir aldri sikker.

Men forholder meg til ultralydterminen når den kommer..

 

De sier at vet man når egget ble befruktet kan man plusse på 266 dager og få akkurat terminen sin..

 

Den kommer hvertfall ut...he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg regnet termin ut fra unnfangelsesdatoen,jeg brukte nemlig EL tester og vet når det skjedde,jeg kan ikke regne ut fra første dag i siste mens pga jeg har nettopp hatt en MA,og vet ikke hvor lange sykluser jeg hadde,før jeg ble gravid 1 gang var syklusene på 30-33 dager. Jeg hadde EL så sent som på dag 18 i syklusen og ikke 14-16 som er "normalt". Men det er som regel vanskelig å vite akkurat når det skjeddehvis man ikke bruker EL tester som meg da.Legene regner visst ut fra første dag i siste mens,så det er sikkert den du skal forholde deg til,helt til UL muligens viser noe annet. Jeg ble gravid i slutten av mars og har termin 21.12.07, jeg er 7+4 i dag,har du termin i slutten av desember starten av januar,skjedde det mest sannsynlig i starten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regne fra første dag i mensen er mer riktig for de som ikke vet når de har eggløsning og har en sykluslengde på 28 dager. Men hvis du vet når du hadde eggløsning så er det bare å regne fra 14 dager før den datoen. Tror det blir mer riktig. Jeg har 3 forskjellige datoer å forholde meg til ut i fra forskjellige utregninger. Venter heller til ultralydterminen. Men legen regnet ut i fra første mens og 28 dagers syklus. og da er du i følge den lengre på vei enn det du egentlig er, men det er jo bare noen dager da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...