Gå til innhold

November: Bergensjente med keiser:)


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Godt at ikke alle forlater meg her inne:0). 'Hvor er alle blitt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor de har blitt av.. Men får håpe de stikker innom snart igjen.. Lurer på hvor det har blitt av Kab og jenny.. Hun var jo veldig aktiv en god stund.. Veldig kjedelig når det er så stille her inne.. Hvilke andre forum liker du deg på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner mange her inne, jeg...var en som kalte seg Mini - me også. Hun har jeg ikke sett siden før påske. De er vel kanskje alle på Facebook?

Er mest på skravle. Er så mange anonyme på småtroll synes jeg. Hvor holder du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel Facebooken som har "tatt" mange.. Er der en del jeg også. men pendler inn her hele tiden også..=o) Det er her jeg svarer mest, men leser en del inne på krangle, småtroll og modne foreldre.. I dag er det så dårlig vær her i Bergen, så da kan jeg kose med på Dib.. Og Magnus ligger å sover nå.. Så nå sitter jeg i godstolen, men laptoppen på fanget..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig vær her på sørlandet også....Selma er ferdig med sin hvil for dagen, men pappan har tatt henne en luftetur til naboen, mens mamma skulle lage middag.....hi, hi...litt småhekta må jeg innrømme:).

Vi får ha det sosialt, vi to da:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må innrømme jeg er litt hekta jeg og.. Nesten litt irriterende at jeg oppdaget Bim da jeg gikk gravid.. =o)Men likevel skulle jeg ønsket at jeg fant det tidligere..Var jo så utrolig artig å lese hvordan andre gravide hadde det, og så spennede det var hver gang noen reiste på sykehuset for å føde!!! Jeg meldte meg inn bare noen uker før jeg skulle føde, og etter det så har jeg mer eller mindre vært her hver dag..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten Bim da jeg var gravid. Hadde et komplisert svangerskap - var sengeliggende fra uke 24....lange dager, men Bim var min store redning:0). Hadde skikkelig abstinenser i mange mnd etter jeg hadde født. Måtte inn å skjekke støtt - men etterhvert forsvant jo alle jeg hadde hørt om - og da var det jo kjempe flott å komme inn hit....

Hvor gammel er du da - siden du er inne på modne mødre, mener jeg?

Husker jeg feil, eller har du også en jente som er ganske stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var godt å ha bim ja, når du måtte ligge så lenge.. Kan jeg spørre hva som var grunnen til det?

Jeg hadde heller ikke lyst å gå over til dib, var noen ganger innom her for å se.. Men synest ikke det virket så kjekt som på bim.. Men der tok jeg feil..=o)

Jeg er født i 73, og fyller år i desember.. Så derfor ser jeg på meg selv som en moden mor, selv om jeg føler meg ganke ung for det=o) Er du og på samme alder? Siden du heter mamma73?

Jo, jeg har en stor jente på 10 år fra ett tidligere forhold.. Har du flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi....joda jeg er født i 73 og fyller år i desember jeg også:0). Er du skytte du og da?

Jeg har to gutter også. 12 og 8 år - så Selma er en liten bortskjemt attpåklatt:). Vi var igrunn ferdige med barn, men hun fant en måte å lure seg inn på alikevel - og lykkelige er vi for det!

Jeg hadde et langt og komplisert svangerskap - blødninger frem til uke 14 - så i uke 24 fikk jeg premature rier og var innlagt på sykehuset en uke. Fikk drypp og det roet seg, men forbud mot å gjøre stort annet frem til fødsel. Var mer oppe på beina etter uke 34. Mellomsten ble født i uke 34, så jeg var ikke så bekymret etter det! Gikk helt frem til 3 dager før termin - så jeg var god på kniping:):)Hadde du et greit svangerskap?

Synes storesøster at det er stas med baby da?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har du i desember du og.. Jeg har den 21, så er akkurat på grensen til å ikke være skytte...=O) Når har du da?

Kan tenke meg hun blir bortskjemt ja.. Og sikkert stas for guttene å få seg en lillesøster..=o) Stina synest det er veldig stas, og hun liker godt å leke med han og se etter han, slik at jeg kan få gjort litt husarbeid av og til..

Veldig godt at det gikk bra tross alt, at hun ikke ble født så altfor tidlig.. Jeg hadde ett veldig greit svangerskap, ikke noen komplikasjoner.. Men måtte ta ks.. Gjorde det med stina også.. Men de lot meg ligge med rier i 18 timer før de fant ut at jeg ikke kunne føde normalt denne gangen heller..

Hadde du en grei fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 - så da er jeg litt eldre enn deg:). Har alltid synes det har vært pyton å være født så seint på året - helt til vi skulle bli 30. Da ble alle 30 leeeeenge før meg:):):). Er Magnus skytte? Selma er født første dag i skyttens tegn - så her er vi to skyttejenter.....

Så greit at hun kan kikke litt etter mens du gjør husarbeid - mine hjelper litt de og. Mest mellomsten. Eldstemann er så full av hormoner for tiden at han ikke har tid akkurat nå:).

Hadde en veldig grei fødsel denne gangen. Alt var over på 3 1/2 time - 2 sting og en ukomplisert barselstid. Hvorfor lot de deg ligge så lenge før de gjorde noe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå gjør det ikke noe som helst å ha bursdag sent på året.. Bare en fordel.. For nå er det heldigvis lenge til jeg blir 34..=o) Men i de yngre årene var det veldig kjedelig, når alle gikk på byen, mens jeg måtte være hjemme..

Magnus ble født 26, så han er skytte han og..=o)

Oi, det var en kjapp fødsel! Hadde du ikke rier i mer en 3 timer før hun ble født?

Vet ikke hvorfor de lot meg ligge så lenge, men de hadde vel ett håp om at jeg skulle klare å føde på vanlig måte.. Jeg hadde ett skriv, hvor det stod at hvis det ikke var noen framgang i fødselen, så skulle jeg få ks innen en time.. Men legen fant alltid framgang, så til slutt så var det en eldre jordmor som måtte sitte foten ned, å si at jeg ikke kom til å klare å føde på vanlig vis.. Og da fikk jeg det, etter 18 timer.. Og legen "trøstet" meg med, at hvis jeg skulle ha flere barn, så fikk jeg automatisk ks.. Men det blir ikke aktuelt for min del..=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Jeg ble 30 nesten ett år etter bestevennen min - hi, hi....endelig min tur til å ha det litt moro med henne som alltid moret seg over min sene bursdag:)

Hadde bare rier i 3 1/2 time denne gangen.Det ble en flott fødselsopplevelse, og det er jeg så glad for - at jeg kan avslutte på den måten. Fikk nyte det helt annerledes denne gangen. Kanskje det har noe med alderen og roen man får etterhvert?

Skrekk og gru 18 timer uten noen fremdrivsel - for en galen lege! Hjelper liksom ikke stort å love om KS neste gang.........

Ble det ikke noen åpning da eller? Hadde du en fin barselstid?

Tenk - hvor fort den tiden går........nå er det snart 1/2 år siden......blir helt melankolsk, jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det må ha vært deilig å ikke ha rier i flere timer enn det.. For fy, så vondt det var!!! Hadde helt glemt fra sist gang hvor uendelig vonde de riene var...

Jeg hadde framdrift.. Men hvis det gikk flere timer mellom hver gang jeg fikk cm åpning, så mente legen at hodet hadde kommet lenger ned i bekkenet.. Og det var framdrift nok for henne.. Kan love deg at vi var rimelig lei henne på slutten.. =o)

Men barsel tiden var veldig fin.. Magnus var født litt over halv ett om natten, og jeg var på bena allerede i elleve tiden om morgene.. Det er kjempe vondt de første dagene å komme seg ut av sengen, men så blir det heldigvis mye bedre.. Og pleierene på sykehuset var så herlige og greie, så jeg har bare positivt å si om de.. Jeg kom inn på sykehuset lørdags morgen, og lå der helt til fredagen..

Ja, det er helt forferdelig hvor fort tiden går.. Plutselig er vi begynt i jobb igjen..=o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt på jobb igjen? Min permisjon går ut 25 juli, men jeg skal være hjemme ett år til - så jeg har mange fine dager igjen heldigvis:)

Hva jobber du som da?

Jeg er førskolelærer, men har aldri jobbet som det. Jobbet med barn med spesielle behov i skolen da jeg ble gravid med Selma. Det var bare et vikariat, så etter permisjonen har jeg ingenting å gå tilbake til. Arbeidsmarkede er ganske bra nå, så jeg finner vel ut av noe etterhvert:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke begynt i jobb igjen, men tiden går så fort, så plutselig er tiden der for å begynne i jobb igjen.. Men skal heldigvis ikke begynne igjen før 22 oktober.. Så det er leeeenge igjen enda..=o)

Åh, så utrolig deilig å kunne gå hjemme ett helt år til da!! Der misunner jeg deg..=o) Vi har ikke råd til det, så jeg må fint ut i jobb igjen.. Jobber som tannlege sekretær.. Får se om jeg går tilbake til den samme jobben,... Er litt lei av å jobbe der.. Men ja, heldigvis er det bra arbeidsmarked nå, så da kan det være håp for meg å finne meg noe annet.. Noe som er litt nærmere her hvor vi bor..=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...