Gå til innhold

Tidlig ul og er så redd!!!

lykke79

Anbefalte innlegg

Var på tidlig ul på Volvat for to dager siden. Er nå 7+6. Der så hun to små hjerter som banket. Ble veldig glad, men så sa gynekologen at den ene var bare halvparten så stor som den burde være. Den ene var 8mm og den andre var 16mm. Er så redd. Hva kan dette bety?

Er det noen mulighet for å kunne komme inn på Riksen og få de til å se på dette? Har fått fødeplass der, så er inne i systemet. Kan jeg bare ringe dit, eller må fastlegen min henvise meg dit?

Noen som har vært borti lignende?

Etter 4 ICSI forsøk, så er nervene i spenn. Er så redd for å miste begge når vi endelig har fått det til. HJELP!

Fortsetter under...

Jeg var inne på sykehuset til flere tildlige ul`er.

Da de hadde fått avklart det de lurte på, var jeg "ferdig" der.

Spurte gyn om han ikke kunne sette meg opp på ny time.

Ville gjerne ha en om et par uker.

Han skjønte veldig godt hvorfor, og mente ikke at det ikke var grunn for å gjøre det. Selv om det ikke var rent medisinsk. Mer psykisk. Men han kunne ikke sette meg opp på nye timer, men den henvisningen de hadde. Den var "brukt opp". Så jeg måtte til fastlege og få ny, slik at jeg da fikk timer.

Det var ikke noe problem (";)

Hei!

Det er jo litt rart at ikke Volvat forklarte deg mer ang situasjonen, men bare "slapp" deg ut sånn uten videre. Jeg vet ikke hva det betyr, at den ene spiren er mindre enn den andre, men jeg hadde ringt Volvat eller Riksen for å få en forklaring og hva oppfølgingen videre blir. Det er jo fælt å gå sånn og ikke vite, man bekymrer seg jo helt fordervet!

Lykke til, krysser fingrene for spirene dine! Fortell oss hvordan det går:-)

Jeg vet heller ikke hva det kan bety, men det første jeg tenkte var at det er forskjell på når embryoene graver seg ned. Det kan jo hende at det ene fant sin plass en dag og to senere enn det andre. I starten dobbler de jo seg i størrelse på kort tid.

Det er ingen medisinsk forklaring fra min side, men min gynekolog mente at jeg var kortere på vei enn det innsetting skulle tilsi. Embryoet var for lite. Det ble bekreftet nå på fredag også. De mener det har med at egget gravte seg ned sent. Det stemmet godt overens med min negative graviditetstest på rugedag 14. Jeg testet først pos på dag 17. Alt er helt fint med mitt foster nå (ca uke 12), men i følge innsettingsdag, skulle jeg nok vært en liten uke lenger på vei.

Kanskje det rett ogs lett kan være grunnen? Jeg mener også å ha lest at alle utvikler seg forskjellig fem til ca uke 17. Da ligner fosteret mest på hverandre, i størrelse i hvert fall.-)

Håper det går bra med deg og at du får komme til snart!

Lykke til.

klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...