kisso Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Jeg jobber vanligvis som sykepleier på natt og er nå sykemeldt to uker grunnet sannsynligvis bekkenløsning. Egentlig ingen som har påvist det sånn helt, har faktisk ikke blitt undersøkt engang, men i forhold til symptomer og sånn så mener jordmor at det er det og legen. Nå har jeg ikke jobbet på snart to uker grunnet langfri. På torsdag skal jeg til fysio og bli evaluert der. Det som er er jo at jeg har det ganske bra akkurat nå men blir helt ødelagt når jeg er på jobb. Jeg er redd for at fysioen skal si at jeg er frisk nok til å gå på jobb... Et annet problem er jo det at jeg har vikariat som nå går ut i mai og etterpå er det veldig avgjørende om jeg skal være sykemeldt eller ikke ettersom det er stor forskjell på sykepenger og dagpenger. Dessuten hvis jeg går på dagpenger og liksom er frisk må jeg jo stille opp på alt slags jobber på kort varsel.... Og for en papirmølle. Gleder meg til termin 20august...
*Lenn* :-)) Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Det er typisk at man er i grei form når man stresser ned og roer kroppens fysiske utfordringer... ....og at man så får smerter igjen når man begynner å bevege seg igjen. Vær ærlig mot legen og si det som det er. At du har vondt og at du blir verre ved bevegelse. Det er ikke fysioterapeuten som avgjør om du skal tilbake i jobb. Det er faktisk du og legen..... Jeg er selv SM pga bekkenet og vet at bevegelse, ja bare en liten gåtur kan gjøre så jeg ikke klarer å løfte ene beinet i kveld. Ta vare på deg selv og ikke la bekkensmertene få utvikle seg! Lykke til!
kisso Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2007 tusen takk for svar. Jo da legen har siste ordet. Men når jeg var hos legen virket han ikke så veldig forståelsefull, som sagt han spurte bare litt rundt hvor jeg hadde vondt osv... og hadde ikke særlig peiling på bekkenløsning. Derfor fikk jeg to uker sykemelding først og fremst og så ville han høre va fysioterapeuten har og si. Jeg er hvertfall lei av å forholde meg til så mange. Jeg har en kjekk jordmor, en fysioterapeut, og denne fastlegen jeg liksom har har ørten vikarer.... Men det er en annen sak:) Lykke til til deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå