hurra1971 Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Jeg sliter med at sønnen min (8 uker) ofte ikke vil ha det høyre brystet. På natten tar han det som regel, men bare noen ganger på dagen. Andre ganger bare hyler han som en besatt når jeg legger ham ned på den siden, og fekter vilt når jeg prøver å legge han til brystet. Det venstre brytet tar han alltid (bank i bordet.. : - ) ). Hva i all verden skal jeg gjøre med dette? Synes det bare blir verre og verre. Jeg sitter i stol og ammer både på natten og på dagen, så det er ikke noen forskjell slik sett. (Har ikke fått helt dreis på å ligge mens jeg ammer....har aldri lært det.) Er redd melkeproduksjonen skal bli ødelagt på den siden, og at jeg skal ende opp med et kjempestort bryst på venstre side og et uten melk på høyre side. Nå blir det omtrent dobbelt så mye amming fra det venstre brystet som fra det høyre. Tror også at jeg har mye mer melk på venstre side, for der suger han MYE lenger. (Dette har jeg forsåvidt også sett når jeg har pumpet meg innimellom.) Taktikken min er å alltid prøve med det høyre brystet først, slik at han skal få tilbud om dette når han er mest sulten. Høres dette lurt ut? Er det i verste fall mulig å ha nok melk i bare ett bryst? Andre gode tips og råd?
snull Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Har du prøvd andre ammestillinger? Tvillinghold for eksempel? Vet at mange lykkes med dette...gjorde det selv også for en periode. Klarer du å pumpe fra dette brystet som babyen din ikke vil ta skikkelig? Da kan du pumpe det etter/samtidig som gutten din dier det andre brystet....,så fryser du melkene i fryseren, og vips - så har du masse melk som du kan bruke i grøten når den tid kommer ;-) Det kan gå helt fint å amme fra ett bryst ! Du produserer melk etter etterspørsel. Hadde du en veldig rask fødsel, evt ble du forløst med vakum/tang/keisersnitt? Jeg spør fordi dette noen ganger kan medføre en liten skjevhet/stivhet i nakke/rygg hos baby. Dette resulterer nesten alltid med problemer med amming, fra enten det ene eller begge bryst.
hurra1971 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2007 Lurer jammen på om du kan ha rett mht skjevhet/stivhet i nakken. Burde kanskje tenkt denne tanken selv. : - ) Han ble forløst med vakum, så her har vi kanskje en årsak. Dette skal jeg få sjekket opp med fysioterapeut! kan kanskje løse problemet. Takk for hjelpen!
snull Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Er en smal sak og få det behandlet isåfall...;-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå