Gå til innhold

Første lege time når er den??


3barn+en spire.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg er bare i min 6. uke foreløpig - har vært så heldig å få jordmorkonsultasjon i slutten av mai, da er jeg i min 10. uke. Jeg fortalte dette til fastlegen min, men han ville uansett at jeg skulle komme dit for å ta alle nødvendige prøver osv, selv om jeg skal til jordmor. Dette måtte skje en gang i løpet av de 12 første ukene, men det spilte ingen rolle når det blir, så jeg skal dit i slutten av den 7. uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde min første time i uke 6, bestillte den selv når jeg fannt ut at jeg var gravid.

skal til jordmor i neste uke, er da 13 uker på vei!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bestille selv=)

legen kan gi deg tlf nr til jordmor eller anbefale deg ei bra ei, men til sist er det du som må ringe å avtale time med henne=)

legen ba meg ringe med en gang jeg kom fra min første legetime (uke6), sikkert fordi det er litt venting osv..

har på følelsen at det er litt lurt å få en time ganske tidlig, en vennine av meg hadde første jordmortime i uke 18, å hun fikk kjeft av jordmor fordi hun mente vennina mi ikke brydde seg om babyen sin siden hun var så treig med å bestille time!=/

vanligvis får man vel time til jordmor like etter uke 12, iallefall her=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5+1. Jeg var hos fastlegen for tre dager siden pga noen små blødninger. Jeg skal igjen når jeg er 7+3. Det blir da min første svangerskapskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på min første legetime i uke 4 jeg..4+5 eller noe..akkurat funnet d ut da selvfølgelig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 5+1, og har ikke vært hos lege ennå. Min lege sa at han stoler på de testene jeg allerede har tatt, og at det ikke er noen vits i å komme til ham før i uke 12.

 

Men kanskje jeg ringer jordmor, kanskje jeg bestiller en privat UL før den tid... jeg er nemlig litt usikker på om jeg er 5+1 eller ca 9 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 5 uker å tenkte å bestille til i slutten av mnd, det er opp til hver enkelt når de føler det er riktig, men før uke 10-12 bør du ha vært hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger jo selv om man vil gå til lege eller jordmor. Jeg tenkte å gå til jordmor litt lengre ut i svangerskapet, siden en jordmor sikkert er fint å snakke med nærmere fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...