nybaby09 Skrevet 6. mai 2007 #1 Del Skrevet 6. mai 2007 Har rundet uke 28 og startet på siste reis mot målet. I går var jeg i byen med min mor og hun og pappa kjøpte seng og sengeutstyr til oss, jeg har sett på en lenge så nå venter jeg bare på leveringen. Gleder meg til å få den i hus:) Ellers så har jeg begynnet å vaske litt klær og utstyr til bitteliten, jeg er kanskje tidlig på`n, men jeg vet ikke når det er vanlig å begynne. Når tenker dere å begynne, eller har dere også allerede begynnt? Ellers så sover jeg elendig, han ligger så lavt at han sparker ned mot blæra og skjeden, er det noen som vet når det er normalt at de snur seg?? Skal inn til ny ul i uke 32 og gleder meg til å få hilse på han igjen før fødselen. Skal også inn til jordmorpoliklinikken for samtale i uke 32, så det blir en aktiv uke. Jeg merker at jeg er tyngre og mer sliten om dagen, jeg gleder meg til han kommer ut! Har mange spørsmål i dag, men sånn er det kanskje å være førstegangs... Når pakkes bagen for eksempel?? Håper at det er noen erfarne mammaer der ute som kan svare meg, ha fortsatt en fin dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9202130-n%C3%A5-starter-3trimester/
nungo Skrevet 6. mai 2007 #2 Del Skrevet 6. mai 2007 Åh, så heldig du er :-) Jeg er kun akkurat trådt inn i 1. trimester, og ser med lengsel frem til jeg forhåpentlig kan komme inn i 2. trimester. Men jeg har et barn fra før, så jeg skal prøve å svare deg så godt jeg kan. Vedr. når barnet snur seg, så er det fremdeles meget god tid før han evt. "fester" seg (dvs. slutter å snu seg) -- langt de fleste barn vender seg opp-ned noen uker før fødselen. Om du ikek merklser det selv (jeg klarte aldri å finen ut av det selv) så kan i alel fall jordmor fortelle deg både hvilken vei han ligger og om han har festet seg. Om man begynenr tidlig eller sent med å handle og vaske til den lille er vel helt avhening av hvilken type man er ellers. Noen liker å forberede seg i god tid og kose seg med forberedelsene - andre gjør som regel ting i siste liten. Sikkert lurt å begynne i god tid, for plutselig så er han der! Vedr. baggen til sykehus hadde jeg vel mer eller mindre planlagt hva som skulle være med noen uker før termin, men selve pakkingen gjore jeg ikke før vi dro. Nå hadde jeg egentlig god tid med en fødsel som varte 36 timer, så jeg hadde ikek vært klar om ting plutselig gikk fort. Uansett, så ikek bekymre deg for mye om den skalgs praktiske ting, for det ordner seg altid! Bare kos deg med magen de siste måneder og gled deg til det som kommer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9202130-n%C3%A5-starter-3trimester/#findComment-9203142
wonderboy og mamma Skrevet 8. mai 2007 #3 Del Skrevet 8. mai 2007 Gratulerer med inngangen inn i 3. trimester. Tenker det er godt nå å ha kommet så langt, etter de ekstra bekymringene du hadde i begynnelsen. Håper du ikke får mye plager de siste ukene før fødsel! Når det gjelder bagen ser jeg at mange begynner så smått å pakke 1 mnd til 3 uker før (har bla en venninne som fødte 3 uker tidlig). Selv pakker jeg siste rest i dag, da jeg skal inn til keisersnitt om 2 dager. Lillegutt vil være i 36. uke når han kommer til verden. De vil ta ham så tidlig slik at de kan gjøre de nødvendige helsesjekker jeg har måttet utsette mens jeg har vært gravid. Ta vare på deg selv og den lille i magen de siste ukene! Hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9202130-n%C3%A5-starter-3trimester/#findComment-9229737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå