Gå til innhold

gå ned på en sunn,og normal måte...dette har funket på ALLE mine venninder,,

Anbefalte innlegg

hei:)

ser mange vil ned i vekt,og jeg tenkte derfor jeg kunne skrive enkelt opp det jeg har skrevet til mine venninder på en liten lapp de har med seg over alt..

start med å se igjennom skap og kjøleskap..alt som du vet/ser er mye fett og usunt,,,kast det..ikke tenk at du bare skal spise det opp.

Så går du på butikken..kjøp innn f.eks lett smør,lett leverpostei,lett ost,kokt skinke,lett yogurt,ekstra lett melk,frukt,grønnsaker,fisk,magertpålegg..ta deg god tid,og tenk igjennom flere ganger før du kaster det i vogna..

når du kommer hjem,så ser du hvor fint det ser ut med alt det sunne i skapet og hvor mye mere det frister.

3 ENKLE REGLER....

1: IKKE BRUK KROPPEN SOM EN SØPPLE KASSE,,ALT SOM DU IKKE TRENGER,KAST DET HELLER I SØPLA.

2.SPIS TIL FASTE MÅTIDER.

3:DRIKK VANN TIL VÆRT MÅLTID,DA KLARER DU Å FORDELA VANN MENGDEN UTOVER DAGEN.

SÅNN GJØR JEG DET....

07:30 FROKOST.

¤ 2 BRØDSKIVER M/MAGER PÅLEGG. 1 1/2 GLASS MELK,EN KOPP KAFFE ELLER TE OG ALLTID GRØNT PÅ MATEN.

09:30 FRUKT

11:30 LUSJ

¤1 1/2 BRØDSKIVE ELLER 2 KNEKKEBRØD MED MAGERT PÅLEGG,EN FRUKT,TE ELLER KAFFE.

14:00 FRUKT OG EN YOGURT OG ET GLASS VANN

17:00 MIDDAG. 2 SMÅ POTETER.200 GRAM KJØTT OG GRØNNSAKER

19:00 FRUKT

20:30 KVELDS MAT

1 1/2 BRØDSKIVE ELLER 2 KNEKKEBRØD MED MAGERT PÅLEGG,EN FRUKT,TE ELLER KAFFE.

dette ble veldig enkelt forklart,men man kommer langt med å spise ofte,lite,magert og drikke vann.

og ja,,,det tar litt tid å slanke seg,,,men om du klarer å gå ned 500 gram i uken,så er det faktisk 24 kg på 1.år..og det er jo ganske mye..

saltat og grønnsaker kan du spise så mye du vil av,,det metter også til vært måltid:)

gå 45-60 min om dagen,før eller etter jobb.

så kom igjen damer,,,vi begynner nå på mandag:)

håper noen fikk noen tips.

Fortsetter under...

Hei....

Jeg har startet for snart 2 uker siden på Libra. Jeg har ca. 25 kg for mye, håper å kunne klare å gå dette i løpet av 1 år. Må regne med å bruke lang tid da stoffskiftet mitt er lavt.

Ha en fin søndag:)

Jeg er med, men jeg forandrer litt på menyen, det var alt for masse mat der.

så slik blir min seende ut.

07:30 FROKOST.

¤ 2 BRØDSKIVER M/MAGER PÅLEGG. ,EN KOPP KAFFE ELLER TE OG ALLTID GRØNT PÅ MATEN.

09:30 FRUKT

11:30 LUSJ

¤1 1/2 BRØDSKIVE ELLER 2 KNEKKEBRØD MED MAGERT PÅLEGG,rå grønnsak,TE ELLER KAFFE.

14:00 FRUKT / rå grønnsak

15:30 MIDDAG. 2 SMÅ POTETER.200 GRAM KJØTT OG GRØNNSAKER

18.00 Frukt

20:30 KVELDS MAT

2 knekkebrød og en yougurt. 1 rå grønnsak, te.

hei.. skal ikke virke bedrevitende, men er litt uening en del av den dietten der.. for full effekt er det noen ting jeg mener man bør gjøre annerledes. Jeg har drevet med livstilsendring og kosttilpassing en stund og lever av trening . Jeg er PT og setter opp kost til mange forskjellige typer kropper. Det som står over er veldig mye bedre en andre forslag jeg har sett på denn esiden, men her mine tips for å gjøre det enda mer effektfullt.

Vil man gå varig ned bør dere ha mere proteiner i kosten enn dette.. man kan fint gå ned på det, men det er viktig at dere fyller på proteiner og fett til muskelfibrene slik at dere ikke brenner muskler istedet for fett. Muskler er et metabolsk vef og trenger påfyll gjennom hele dagen. ( dvs at musklene også forbrenner når du sover. Mer muskler, mer forbrenning døgnet gjennom )

LItt mye frukt også.. spis frukt etter trening eller en lang tur.

Yougurt er det svært få som får en slankende effekt av. Damer har en tendens til å legg epå seg av melkeprodukter..

Husk også at LETT produkter ikke alltid er det beste..

Sjekk det totale kcal innholdet. Lett produkter har ofte et lavere fett innhold, mens det er karbohyratene som er viktig å sjekke.

Istedet for yoghurt , spis Kesam. Kesam med citrus f.eks. Masse proteiner..

200gram kjøtt er veldig mye på en gang..Det er like mye som en kroppsbygger spiser til et måltid.

200 gram indrefilet er jo også noe annet enn 200 gr karbonadedeig..

en stk kylling filet er ca 100g til 160g.. mer enn det trenger man ikke.

Knekkerbrød til kvelds er også litt lite effektivt..

Prøv å unngå karbohydrater og fiber etter måltidet kl 18.00.. kroppen har nok å tygge på og forbrenne av det frem til frokosten.

Istedet for vanlig brød ( sirup, sukker m.mer ) spis skikkelig rug brød. Det beste her et typen Rugbrød fra DET GODE BAGERI ( spar, meny, ultra )

Dette er som sagt bare mine innspill på den dietten over. Det som er kjempe bra med den er at man spiser mellom hver 2. og 3. time og det viktig .

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...