Gå til innhold

Fjerne gress og ugress fra singel-parti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen singel-belagte "stier" i hagen, hvor det nå har begynt å snike seg gress og ugress utover. Regner med at dette bare tiltar hvis jeg ikke gjør noe raskt. Finnes det noe man kan ha i grusen for at det ikke skal få feste? Mener å ha hørt noe om en type salt eller noe... Eller er det noe man kan sprøyte på for å gjøre luke-arbeidet her enklere? Eller er det beste bare å nappe opp èn etter èn av de uønskede tilvekstene?

Skrevet

Det finns noe som heter Roundup som skal drepe det meste!

Skrevet

Vanlig grovsalt tar knekken på det meste.

Så hell ganske mye grovt salt på ugresset, og la det trekke inn i røttene på ugresset. Altså, ikke vann ut saltet.

Skrevet

Å helle over kokt saltlake hjelper også. Roundup er veldig giftig, så vær litt forsiktig om du velger å bruke det.

Skrevet

Hei!

Vi anla en grusplass i fjor. Den var helt overgrodd. Først fjernet vi det meste av ugrattet mekanisk, altså for hånd. Deretter la vi en fiberduk, lystett over alt sammen for så å legge ny grus på toppen.

Resultatet ble topp! Det holder noen år, også slipper du å bruke gift på vår stakkars moder jord..

Lykke til!

PS pass på å dekke hele området med fiberduk.

Skrevet

37% eddik på ei sprayflaske!! Dette tar fort knekken på ugresset. Har ikke hatt behov for det selv, men vet flere som har brukt det:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Roundup tar alt , men kjøp den "sterke" varianten som du blander ut selv , ikke den ferdigblanda.

Bruker den selv.

Ikke bruk i regn , og om det kommer regn etterpå bør det dekkes til om det har gått veldig kort tid, ellers er vbirkningen borte.

Elers napper jeg opp det lengste og kraftigste etter regnvær , for da slipper det lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...