Merida72 Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har noen singel-belagte "stier" i hagen, hvor det nå har begynt å snike seg gress og ugress utover. Regner med at dette bare tiltar hvis jeg ikke gjør noe raskt. Finnes det noe man kan ha i grusen for at det ikke skal få feste? Mener å ha hørt noe om en type salt eller noe... Eller er det noe man kan sprøyte på for å gjøre luke-arbeidet her enklere? Eller er det beste bare å nappe opp èn etter èn av de uønskede tilvekstene?
Reidis Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Det finns noe som heter Roundup som skal drepe det meste!
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Vanlig grovsalt tar knekken på det meste. Så hell ganske mye grovt salt på ugresset, og la det trekke inn i røttene på ugresset. Altså, ikke vann ut saltet.
Babysjuk Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Å helle over kokt saltlake hjelper også. Roundup er veldig giftig, så vær litt forsiktig om du velger å bruke det.
Focusina Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Hei! Vi anla en grusplass i fjor. Den var helt overgrodd. Først fjernet vi det meste av ugrattet mekanisk, altså for hånd. Deretter la vi en fiberduk, lystett over alt sammen for så å legge ny grus på toppen. Resultatet ble topp! Det holder noen år, også slipper du å bruke gift på vår stakkars moder jord.. Lykke til! PS pass på å dekke hele området med fiberduk.
77modell Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 37% eddik på ei sprayflaske!! Dette tar fort knekken på ugresset. Har ikke hatt behov for det selv, men vet flere som har brukt det:)
RajaPia Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Roundup tar alt , men kjøp den "sterke" varianten som du blander ut selv , ikke den ferdigblanda. Bruker den selv. Ikke bruk i regn , og om det kommer regn etterpå bør det dekkes til om det har gått veldig kort tid, ellers er vbirkningen borte. Elers napper jeg opp det lengste og kraftigste etter regnvær , for da slipper det lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå