Gå til innhold

Rh- og snuing før fødsel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hørt at Rh- mødre ikke får hjelp til å prøve å snu barnet riktig vei før fødsel, på grunn av fare for blanding av blod. Stemmer det?Noen med erfaring?Jeg er i uke 34 og barnet ligger fortsatt i tverrleie. Legen min mente at det ikke var uvanlig at barnet ikke la seg til før i uke 37. Legen min er ung og trivelig, men jeg mistenker at hun ikke kan alt om graviditet og fødsel. Jeg begynner å bli litt urolig. Noen som kan gi meg noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9199332-rh-og-snuing-f%C3%B8r-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gå til jordmor, gynekolog eller sykehuset.. meb det er sant at de sannsynkgvis snur seg mye før du skal føde..så uansett blir du nok sendt til nærmere utredning senere.. Jeg har tverrleie nå, han snudde seg for to dager siden, etter å ha ligget riktig hele tiden, men jordmor mente han fortsatt kan snu seg...ikke noe snakk om annet en gang.

Jeg er rhesus minus og har et barn i tverrleie / seteleie. Jordmor og lege vet meget godt at jeg er rhesus minus og begge har snakket om snuing. Tror ikke de lar vaere bare pga det. Kanskje de gir en ekstra sproyte foerst i tilfelle blodet blir blandet, men tror det er alt ekstra de trenger aa gjoere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...