Gå til innhold

Det blir små prikker på huden, som vokser, sprekker, gror litt, utvider seg og vokser, gror og sprekker... også blir det sånne runde sår... som kommer igjen og igjen andre steder og blir større og større over hele kroppen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

.. noen som vet hva dette er... sårene begynner som en prikk, og utvikler seg til et mer eller mindre stort HELT rundt sår.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det, for såret utvider seg selv, det "spiser" seg utover, og tar med seg huden rundt, så lager det seg et helt rundt krater i midten, der du bare ser den røde og hvite underhuden... et flatt område på en måte. Det er som du skulle ha lagt en krone på huden, også når du tar den bort er det et sår der mynten var, og kanten rundt er rød og vond.. uff..

Jeg har hatt dette i de siste årene, men det kommer av og på.. det er litt ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... nei jeg aner ikke.

Du har ikke vært til legen med det da?Får du på hele kroppen,eller bestemte områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele kroppen, verst er det i hodebunnen, på magen, på bena, på ryggen, på leggene, på armene, i ansiktet, det begynner med en liten sort prikk og utvider seg til å bli et krone stort rundt sår på noen uker, og få det til å gro er kjempevanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skabb? kan forekomme om man er mye borti dyr som er ute, eller unger, da de har en tendens til å leke med uhygieniske gjenstander de finner ute.. kjenner noen som har hadd det, som hadde fått det gjennom jobben (jobbet på barneskole/SFO)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg fikk en allergisk reaksjon på noe antibiotika jeg tok som høres litt ut som det du har. kom først en blemme som utvikla seg til et trillrundt åpent sår. som så fikk skorpe men så kom det en slags blemme under skorpa og skorpa rammla av og der var det runde kjøtt såret igjen. Dette på gikk i en uke, men stoppet når jeg ikke tok antibiotikaen lenger. Fikk såret seff midt på overleppa... usj...

Du tar ikke noen medisiner som du muligens kan være allergisk mot da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes også ut som gule stafylokokker(mener det var navnet på det). Hadde det for noen år siden, men det var noe inn i h******e vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være ringorm?? vet det høres ekkelt ut, men prøv å smøre på canesten soppsalve, og se om det hjelper. eller spør på apoteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...