Gå til innhold

ÅH! er det flere som sliter med modningrier? (syte)

Anbefalte innlegg

Syns det er så slitsomt jeg.. tror det er to uker siden jeg hadde første helvetesnatten nå. Det kan da ikke være meningen at man skal gå så lenge?

I natt var det verre en noengang.. begynte med kynnere og vonde tak i ryggen..som bare ble verre og verre og verre og verre.. de var tilslutt nede i 1min og 20 sek mellom dem. Og de varte i 50sek. I halv seks tiden var de så vonde at jeg tenkte jeg aldri hadde kjent noe så vondt før. Fy flate fikk noia..hvordan skal det gå med meg når det virkelig begynner om jeg takler disse modningsriene sååå dårlig. kater jo opp i vinkel fordi det er vondt jo.. Uansett gikk jeg da i dusjen for fjerde gang den natten (det er vist det eneste som lindrer litt) Våkna sittende på dusj gulvet en time senere, hadde vist sovna i dusjen... hompa meg i seng og fikk sovet noen timer (heldigvis) I dag har det gått i plagsomt vonde uregelmessige kynnere. Og jeg kjenner at de begynner å ta seg opp... *gleder meg til nok en dritt natt*

KAN DET IKKE BARE ENTEN BEGYNNE PÅ EKTE ELLER GI FAEN???!!!!!

(sorry, måtte bare få ut litt agresjon)

Fortsetter under...

Stakkar deg! Har du vært og sjekket om de har hatt sin virkning disse riene da? Jeg er 14 dager på overtid, men har ikke hatt noe av det du snakker om. Litt småtak av og til, men bare sånn godt vondt, hvis du skjønner... Hadde jeg hatt det som deg, hadde jeg trodd fødselen var igang!

Har hatt et par netter med slike _vonde_ modningsrier, samt en bomtur på sykehuset.. Hos meg har det kommet 4cm åpning..

Har ennå 8 dager til termin, men ventingen blir jo desto mer uutholdelig når ting allerede er satt igang, uten helt å gå over i den aktive fasen!

Denne lille jenta er iallefall ei skikkelig terglus! =)

Må bare kommentere at mine rier i fødselen varte ikke lengre enn 45 sek.

Kom aldri over det i tid..

så viss jeg skulle ventet til de varte i 60 sek så hadde jeg født hjemme..

Annonse

Hadde det i hele natt igjen, det blir 4 natt på rad nå, men holdt på over ei uke :/ Kommer litt blod og sånn, så jeg regner med å ha fått mere åpning.. Er skikkelig skikkelig sliten, så skulle ønske de bare kunne hjelpe bebisen ut istedenfor å la det gå slik ! *syte klage*

Det hjelper å dusje, men når det ikke er mere varmtvann er det like ille.. Hos meg er det mange mange timer med rier det er snakk om.. 10t den værste dagen..

Jepp, dusje er det eneste som hjelper her også.. sitter mange timer i dusjen for å si det sann. Kjempe miljøvennlig:p

Varer i mange timer her også.Vanligvis 6-7timer. Jeg har fortsatt 20 dager igjen til termin. Så det kan bli maaange helvetes netter her:(

Jeg har heldigvis ikke mer enn 8 dager til termin, men vet jo aldri om det blir overtid.. Det kjipeste er jo at jordmor ikke gav meg ny time på torsdag, fordi hun var sikker på jeg kom til å få innen helga var omme.. Ser semi-mørkt ut for det.. Skulle bare levere urinprøve hvis jeg ikke fikk innen mandag.

Håper hun har tid til å sjekke om jeg er mere åpnet da iallefall, for nå er jeg for flau til å dra på sykehuset før jeg er 200% sikker på at hun kommer!

Våknet i morges med vonde smårier med 30 sek varighet og 10 min i mellom i nesten en time. Dessverre ga det seg når jeg sto opp sånn i halv- femtiden, så forhåpningene mine om en forestående fødsel forsvant. La meg igjen og så begynte det på'n igjen rundt halv ni. Varte bare i en halvtime eller så.

Etter det har det vært tyst.

Blir litt demotivert av å lese om dere som har dette gående i ukesvis. Hadde ingen slike maserier forrige gang, gikk rett på de ordentlige riene, så jeg trodde ting skulle skje i dag - men tydeligvis ikke. De siste dagene har jeg hatt veldig nedpressfølelse og stikking, så jeg har mistanke om at hodet har festet seg selv om det er 21 dager til termin og jeg er annengangs.

Nå skal jeg legge meg nedpå litt igjen og se om jeg får sove. Greit å være uthvilt i _tilfelle_ the real thing skulle sette inn...

Annonse

linnpia og silje 1

Hver glade dere slipper maserier og kynnere. Jeg har ikke hatt det i noen av mine to svangerskap av betydning. Og begge mine fødsler startet med vannavgang uten noe forvarsel og der etter raske fødsler. (1mann: 3-4 timer 2mann: 1-2 timer med rier/pressrier)

Hilsen en som har født en perfekt liten prinsesse.

Nettopp hatt en ny runde med vonde tak, så det er mulig det skjer noe i dag/kveld/nærmeste fremtid likevel *håpe, håpe*. Sist gang gikk det 7 timer fra jeg kjente det første vonde taket til datteren min var ute, så vi får se...

Malin+1 : har du ikke fått deg taxi-rekvisisjon? Det må du be jordmora eller legen din om, du skal ikke måtte betale turen til sykehuset selv, bare en egenandel på 100 - 200 kroner.

Simsala: Nei, det får jeg ikke sier legen. Men man kan få det refundert fra NAV i ettertid fikk jeg beskjed om på føden, så det er jo bra:)

har mase/modningsrier døgnet rundt jeg nå. Og har hatt det i tre dager. Men De varierer i regelmessighet og smerte- er stort sett bare vonde på natten, og bare irriterende på dagen. Men jeg har gitt litt opp. det får komme når det kommer, jeg gidder ikke å kave meg opp flere ganger. Går fortsatt med håp om å føde før termin, men prøver å belage meg på å gå over sann at jeg ikke blir alt for skuffet.

men san btw, er maserier og modningsrier det samme? Eller?

Så rart, jeg fikk rekvisisjon av jordmor jeg, og når jeg var på føden nå spurte de om jeg trengte ny...

Sliter med rier jeg også, hadde modningsrier her om dagen, gikk fra å ha lang og lukket livmorhals til å ha helt moden med 1cm åpning over natten, jm strippet meg litt, og jeg tror det bare er maserier jeg har hatt siden det, men jeg har ikke blitt undersøkt på nytt så jeg er ikke sikker. De riene jeg hadde da jeg vet at jeg ble modnet var regelmessige med ca fem - ti minutters mellomrom en god stund, mens de jeg har hatt i ettertid har vært sjeldnere men vondere.

Det begynte med masse kynnere i helga, som gikk over til rier natt til onsdag. Begynner å bli drittlei nå ja... Det kommer og går, men hvis jeg beveger meg er de der med en gang. Noen er skikkelig vonde mens andre bare er litt ubehagelige.

Jeg er ikke helt sikker på mase- og modningsrier er det samme egentlig, men jeg tror ikke det. For maserier er vel helt ineffektive og fører ikke til annet enn en sliten kropp, mens modningsrier påvirker livmorhalsen. Er som sagt ikke sikker på dette, men det er det inntrykket jeg har fått etter å ha lest endel her inne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...