Gå til innhold

Sykepleiere/hjelpepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt er dere på vei? Og er det flere enn meg som synes det er tøft å gå gravid på jobben med få folk, tungt belegg, stress og fysisk utfordrende? +at det nesten ikke er folk å ta av? Hvis du blir borte går det utover dine kollegaer, og sjefen er ikke akkurat kjempe "happy" for at du blir borte et år... Måtte få ut litt frustrasjon.. Noen med liknende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjelpepleier.

Jeg jobber heldigvis på en liten avdeling som er veldig stabil. Og heldigvis ikke så mange tunge løft.

Men jeg sliter med kvalme... og ingen vet jjeg er gravid enda, er 7+1. Så sliter litt, vil ikke ha så mye fravær heller..

Skrevet

Til HI:

Akkurat som jeg skulle sagt det selv..Gruer meg skikkelig til å fortelle det til sjefen..

Skrevet

Jeg er sykepleier og jobber på sykehus, jeg gruer meg veldig til jeg evt blir sykmeldt for det er ikke mange vikarer å ta av på avdelingen jeg jobber. regner ikke med at jeg kklarer å jobbe hele svangerskapet for avdelingen jeg jobber på er ekstremt travel. Ikke tid til å sitte et minutt i løpet av vakten. Har så vidt tid til et glass vann i løpet av hele vakten.... men vi får se hvordan det går. Er i uke 6+1 nå og det er ingen som vet det enda.

Skrevet

Jeg jobber som hjelpepleier på sykehjem, og det er tungt det er det..

Jeg vil jo ikke si noe enda da jeg er litt overtroisk på akkurat sånne ting..

Men er ikk noe morro når de ligger i gulvet og du skal løfte de opp igjen..

Men jeg har en knall god skjef som er verdens beste, så hun er veldig flink..

Hun vet at jeg har vært prøver men ikke at det har klaffet for oss da..

Men hun har sakt at når det beg og bli for tungt for meg og jeg beg og slite så tar hun meg ut av stell, og kanskje at jeg får til et sammarbeid med legen min om aktivsykemelding...

Så jeg kan hjelpe til på avd ellers med alt som skal til med matinger "aktivitør" oppgaver og data papirarbeide...

For jeg vil helst jobbe så lenge som mulig og helde meg i aktivitet, blir utrulig lei og daff av og sitte hjemme..

Så jeg er skjeleglad og håper bare alt går bra nå fremmover;-)

Er litt skummelt og litt engstenede dette 1 trimesteret..

Lykke til dere andre også;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...