Gå til innhold

Sykepleiere/hjelpepleiere her?

Anbefalte innlegg

Hvor langt er dere på vei? Og er det flere enn meg som synes det er tøft å gå gravid på jobben med få folk, tungt belegg, stress og fysisk utfordrende? +at det nesten ikke er folk å ta av? Hvis du blir borte går det utover dine kollegaer, og sjefen er ikke akkurat kjempe "happy" for at du blir borte et år... Måtte få ut litt frustrasjon.. Noen med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9197484-sykepleierehjelpepleiere-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjelpepleier her. vært sykmeldt siden november, kastet opp inne hos en pasient som også kastet opp pga nyopperert og narkosen på vei ut av kroppen. ingen viste at jeg var gravid (det var helt nytt for meg og) pas så på meg og spurte om jeg sympatiserte med han eller om det var noe på gang. så lo han, ringte legen min og fortalte hva som skjedde og han sm meg med en gang og vært det siden. avdelingsleder ble sur og grinette når jeg sa at jeg var blitt sm, syns jeg hadde vært mye borte fra jobb blabla jeg fortalte ikke at jeg var gravid, har en datter på 2 som har vært extremt mye syk. klarer ikke jobbe, de har ringt meg en gang siden jeg ble sykmeldt i november. kaster opp enda er i uke29, uvi, bl kløe

Jeg er snart utdannet hjelpepleier og har jobbet som assistent lenge ved et sykehjem. Er 18 uker på vei. Synes og det er tungt å jobbe, særlig med å hjelpe de som trenger hjelp til påkledning ol.!Har hatt endel vondt i bekkenet,så er sm i to uker nå,men regner med d blir lengre..Vi sliter litt med å få folk ved sykdom, å da blir det jo som kjent ekstra å gjøre, og da stresser man automatisk..Så jeg behøver absolutt sykemelding da jeg ikke har så vondt nå som når jeg jobber!

Er 29. uker på vei, og har til nå jobba 100%. Begynner å bli sliten ja, så har heldigvis fått sykmelding! Vil også tilføye at jeg også synest at det er like tungt psykisk, som fysisk. For i omsorgsyrket "bruker" man veldig mye av seg selv sosialt. Og det er ikke alltid like lett når man er litt ekstra hormonell. Jobber heldigvis på en plass med forståelsesfulle mennesker:)

• 2 måneder senere...

Hei. Sykepleier her. Er i 9.uke nå. Jobber på en kirurgisk avdeling, og ja, kjenner meg veldig godt igjen. Jeg har vært sykmeldt i 1 uke pga utmattelse og trøtthet/slapphet. Har nå vært på jobb 2 dager etter sm, og det går i ett! Merker jeg er sliten når det pågår, men det er så mye å gjøre at jeg ikke rekker å tenke på å slappe av noe særlig. Går jo ikke det når du har pasienter rundt deg som trenger deg!! Dessuten vet ikke de på jobb enda at jeg er gravid, har lyst til å vente så lenge som mulig - deilig med et område hvor en kan være "normal" og ikke bli behandlet som gravid og noen av de negative holdninger som hører til det å ha en gravid kollega.... Men jeg merker jeg blir veldig sliten av dette, igår la jeg meg på sofaen etter jobb fra 16 og lå til idag tidlig halvt ti. Klarer ikke å gjøre noe annet nå (husarbeid, klesvask, middag etc). Men så får jeg dårlig samvittighet bare av å tenke på å sykemelde meg igjen...jeg klarer meg jo på jobb...men jeg må kutte ut alt annet for å spare energi til jobb da - det er jo litt kjedelig:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...