Gå til innhold

Tette melkeganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste ukene hatt tette melkeganger. Bruker lecitin, syntocinon og står i dusjen og masser. Ingenting har hjulpet. I løpet av de siste dagene har det blitt værre, flere klumper og mer vondt. Har hele tiden hatt problemer med såre brystvorter også pga at velsemann sugde bae brystvorta i begynnelsen. han blir fremdeles ikke mett på bare pupp, så jeg pumper meg etter hver amming og i mellom. er ganske slitsomt. i tillegg har han kolikk, så han skal ofte til puppen.. noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye lecithin tar du??

Skrevet

jeg har tatt 2 tbl morgen og 2 tbl kveld. styrken er på 1000mg. har holdt på med det i halvannen uke.

Skrevet

så akkurat på boksen at 2 kapsler innehold 1000mg lecitin, så da har jeg vel tatt for lite. leste på ammehjelpen at en skulle ta 2 kapsler 1200mg orgen og kveld, det blir jo 4800mg i løpet av dagen. da må jeg ta 7tbl da for å få 4500mg...det blir mye. noen som vet hvor man kan få tak i kapsler på 1200mg? bor i drammen...

Skrevet

hei! :)

jeg har også hatt litt trange melkeganger, men dette har gitt seg etter varm dusj morgen og kveld, varme omslag og litt føning (det siste skal man visst ikke gjøre, men jeg har gjort det alikevel). passer på at jeg er varm på hender og bena og på puppene selvfølgelig.

jeg har også hatt supersåre brystvorter, men det gikk også over da jeg kjøpte en salve på apoteket og brukte brystskjold.

det er det jeg har gjort, og nå er det bra igjen. men er det ingenting som fungerer så ville jeg ha tatt kontakt med fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...