AE❤️ Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Sikkert litt dumt spm, men er så mye jeg lurer på! Grille er vel ikke farlig? Vi bruker kull-grill. Tenker kull og tennvæske? Det er ikke farlig? Hva griller dere da dere griller? Er så redd det ikke skal bli gjennomstekt så jeg griller maten 15 min lenger en samboer.. hehe.. litt hysterisk!!
VinterSol+2 Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 tennvæsken fordamper/brenner opp med en gang. du skal jo uansett ikke legge maten på grillen med en gang! Og det er da ikke farlig, maten blir jo skikkelig stekt, tar knekken på alt av bakterier:) Kos deg med grillmat. det gjør jeg. (selvom vi har elektrisk grill da, og det tar jo eeevigheter hehe)
nybakt_mamma Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 vi har grilla en del ganger nå. stort sett jeg som er grillmester. tror ikke det er noe mer farlig med kull og tennveske nå enn før man ble gravid. du skal jo ikke stå å ta magadrag ved grillen akkurat. tror ikke det er nødvendig å grille maten din såå lenge. hehe
AE❤️ Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2007 Takk for svar! Oppdaget graviditeten min så sent (5 mnd), så etter det har jeg vært litt småhysterisk på enkelte ting! Er jo så mye man ikke skal gjøre/spise osv.. som man ikke vet om!! Også blir man over nervøs da man finner ut at man kanskje har gjort det, spist det osv.. Hva griller dere da? Vanlig kjøtt, koteletter osv..?
jordbærsjokolade Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Du kan grille det du vil, bare pass på at det er gjennomstekt:) Koteletter, kylling, biff osv:) Liker best å grille fisk jeg da! Ellers skal du være forsiktig med spekemat (spise i moderate mengder) og ost (bare spise de typene som er laget med pasteurisert melk). Men gå inn på matportalen.no og les der, veldig grei nettside og enkel å forholde seg til. Ikke tenke så mye på hva du har spist før du opptaget graviditeten, det får du ikke gjort noe med nå uansett og det har helt sikkert gått bra:)
Gjest Ut på tur Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Legger ut denne linken også her. Et tips jeg fikk fra en annen her inne http://matportalen.no/Emner/Gravide Som du ser er det ikke så mye vi ikke kan spise
minime<3 in belly Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Nå har ikke vi kull-grill lenger men vi griller som bare det. Om kjøttet spiser jeg jo selvsagt gjennomstekt, men 15 min lenger enn typen var litt drøyt syns jeg. Blir det ikke tørt da?
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Skal spise grillmat i mårra! Grillskive namnam! Kos deg med grillmaten, d går sikkert heilt fint!;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå