Gå til innhold

Jeg spiser og spiser for å døyve kvalmen... Hvor skal dette ende? :-)


Frøya79 - dobbel glede :-)

Anbefalte innlegg

Kvalmen har seget på de siste dagene. Er akkurat 6 uker på vei i dag. I mitt første svangerskal var jeg sykemeldt fra uke 8-20 pga. ekstrem kvalme og vekttap. Da var det ingenting som hjalp. Foreløpig klarer jeg å holde kvalmen i sjakk med å spise veldig ofte (prøver å spise lite om gangen). Det viser på vekta allerede he he.

 

Er det andre som har det på samme måten. Det er vel tross alt mye bedre å legge på seg en del og holde kvalmen i sjakk, enn det er å bli en strek og ligge og spy hele døgnet... Har hørt at positive tanker skal være så bra for barnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!!! Har det akkurat likt som deg.... Så i dag har jeg vært og kjøpt Seaband (sånn akupunkturarmbånd) og ingefærkapsler som også inneholder vit B6. Ble anbefalt alt dette hver for seg, og så fant jeg de tyggetablettene som hadde både ingefær og B6.

Og det rare er, at med engang jeg tok på meg de armbåndene så ble jeg umidelbart bedre!! Kan være tilfeldig også da, så jeg skal sjekke når jeg blir skikelig kvalm. Men gud så deilig om det viser seg å funke! For jeg går også og spiser og spiser og spiser (selv om jeg ikke har lyst på mat) og det vises garantert på vekta...

I går så måtte sambo reise fra jobb for å handle for meg.. Popcorn, saltsild, tyrkiskpepper, superchips og rødbrus (prøve å kutte ut lightbrus da dette ikke skal være så bra). .. huff hehe....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Har hatt det på akkurat samme måte siden uke seks jeg også. Er nå 9+4 og det er utrolig kjedelig å være så kvalm hele tiden. Det var en rar oppdagelse å merke at jeg holder kvalmen i sjakk ved å spise masse mat, en utfordring når jeg ikke har matlyst!!!!!!!! Så nå går dagene med til å stappe i seg med jevne mellomrom. Jo mettere jeg blir jo bedre har jeg det. Så vi kan virkelig lure på hvordand et skal ende!

Jeg gikk først ned fem kilo, men har gått opp de snart.

Er veldig glad for å slippe å spy da. Før jeg oppdaget det med spisinga, spyde jeg masse,

Men tenker nå at skal dette fortsette må jeg finne på noe lurt. For det er ikke bra å spise den maten jeg spiser, ikke sundt, det går en del i potetmos, ris, pasta, kjeks, peppes pizza, pannekaker. Orker ikke tanken på stort annet, iallefall ikke kjøtt. Så det blir en utfordring å få i seg noe sundt.... Appelsin, eple og yoghurt er dog himmelsk å spise, så det er da noe....

Hva spiser du??

Å ja, positive tanker er bra, så vi får prøve å ha så mange av dem som mulig til tross for ubehag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der armbånda skal jammen jeg også prøve! Skal innom en helsekostbutikk så fort jeg kan på mandag. Jeg har vært skeptisk, men nå skal jeg gi det en sjanse. He he.

 

Ja, det er virkelig ikke det kjekkeste å trykke i seg mat når en egentlig ikke har lyst på, men det hjelper på kvalmen, så da får det bare være.

 

Mannen min og jeg skal i 40-årslag i kveld, og der får vi kinamat har jeg hørt. Får vel bare gafle innpå :-) Fortsatt god (og kvalmefri) helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå er du sikker ti i 40årslag og jeg håper du koser deg!

Vet du, jeg har også vært kjempeskeptisk til de armbåndene, men jeg har ikke kjent antydning til kvalme siden rett etter jeg tok de på tidligere i dag! *bankibordet* Og nå er det over 3 timer siden jeg spiste sist!! Det er absolutt verdt å prøve selv om de koster 255 kr... Ingenting skal være uprøvd for å slippe kvalmen her i huset i allefall =0)

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...