Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Hei. Har nettopp hatt en SA, og lurer litt... Er det bare å gå rett på ny prøving med en gang? Eller har kroppen best av å vente en syklus eller to? Har det noe å si for en eventuell risiko for å miste på nytt? Noen som vet noe om dette? :-)
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. mai 2007 Mistet 10 uker på vei om det har noe å si. :-)
Lykkeliten... Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Hei! Jeg hadde SA i januar, fikk beskjed av legen at det var lurt å vente med prøving til man hadde fått tilbake mensen. (litt høyere risiko for for SA, før første mens) Etter en mens var kroppen nullstilt. Lykke til:-)
PeggyPreg Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Hei Jeg mistet i SA i desember, fikk samme beskjed som lykkeliten ovenfor. Lykke til!
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2007 Takk for svar. Da tror jeg at jeg venter.(selv om jeg er fryktelig utålmodig) Tør ikke ta sjansen på en til SA. Tar alle mulige forholdsregler her nå. :-)
Erisa* Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har ikke hørt noe om økt risiko for SA første pp etter SA. Mange blir anbefalt å vente til etter mensen, men jeg har fått inntrykk av at det er fordi det blir lettere å finne termin. Jeg hadde SA i februar (uke8), og begynte å prøve igjen når jeg var ferdig å blø. Ble ikke gravid, og det tok ganske lang tid før jeg fikk mensen igjen (46 dager). Men nå har jeg hatt eggløsning igjen, og venter på testresultat til uka.... Trist å høre at du mistet! Går det bra med deg?
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2007 Hei. Joda,alt tatt i betraktning går det ganske bra:-) Vi skal jo prøve igjen,var bare så veldig glad over å ha blitt gravid igjen og hadde begynt å glede oss og planlegge litt,også mister vi. Var et lite sjokk for oss begge,men det er bare å prøve på nytt. Håper syklusen kommer i normalt gjenge ganske fort så vi kan sette i gang:-) Er litt nervøs for å prøve før jeg har fått menstruasjon tilbake, men vi får se. kanskje blir det prøving, kanskje venter vi til tanta er tilbake:-) Får tenke litt på saken og kanskje forhøre meg litt mer før vi setter i gang. Har jo litt tid på oss, er jo ikke ferdig med å blø enda. Takk for innspill. :-)
Erisa* Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 ja, det er greit å slikke sårene litt før man setter igang igjen.. Jeg hadde det ganske tøft rett etter aborten, de første to ukene var veldig tunge. Tenkte bare på babyen som ikke kom likevel hele tiden... Nå har jeg mer sånn innimellom at jeg tenker at jeg ville hatt stor mage nå og sånn, men det er heldigvis sjeldnere. Dere får ta godt vare på hverandre, vær litt obs på at mannen ofte ikke sørger likedan! Ønsker deg alt godt!
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2007 Takk skal du ha. Joda jeg vet dette med menn:-) Min sørger ikke likt noen andre tror jeg:-) Vet han er trist,han var veldig bekymret for meg og den lille.Bar meg på gullfat hele uka dette stod på. Er ikke en mann av mange og store ord,men hvis jeg spør så får jeg svar.:-) Har allerede begynt å tenke slik at om noen mndr. skulle jeg ha hatt stor mage. og at jeg kommer til å være ganske trist når den tid kommer. Men forhåpentligvis er jeg på vei igjen ganske snart og det vil nok gjøre det lettere. Tiden leger alle sår. :-)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 jeg hadde en SA i mars, da var jeg 11 uker på vei, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vente... Jeg tror ikke kroppen blir gravid igjen før den er klar til det, jeg er nemlig ganske sikker på at jeg traff EL i april, og jeg har vanligvis ganske lett for å bli gravid, men jeg ble det ikke da... Så kroppen min trengte tydeligvis en mens (eller flere) før den er klar for et nytt svangerskap. Lykke til, håper på en baby tidlig i 2008 for oss alle!!
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2007 Ja, jeg håper vi alle får en liten en i første halvdel av 2008 :-) Er bare så redd for at det skal skje igjen hvis jeg blir gravid før kroppen er klar for det. At det derfor er best å vente. Men hvis det ikke er økt risiko for SA, skader det jo ikke å stare prøvinga. Så får det bli når det blir. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå