Gå til innhold

L+, Proteiner og blod i urinen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også høyt blodtrykk.

Vet noen hva L+, Proteiner og blod i urinen betyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis du har høyt BT, blod og prteiner i urinen så er du nok kanskje i ferd med å utvikle svangerskapsforgiftning. L+ er jeg ikke sikker på hva betyr.

Men legen din sa vel noe da det ble registrert protein og blod i urinen?

Hvor høyt er BT og hvor langt er du kommet?

Skrevet

regner med l+ står for leucocytter, dette er hvite blodlegmer.

greia er at leuc indikerer infeksjon det gjør også blod i urin, proteiner kan finnes i urinen dersom nyrerene slipper dette igjennom som ved svangerskapsforgiftning. men protein finnes også i urinen som et resultat av blod i urinen, blod inneholder prot. da sendes urinen inn til dyrkning for å se hva slags bakterier og om du trenger behandling.

virker som det i ditt tilfelle dreier seg om en urinveis infeksjon, men dette utelukker ikke svangerskapsforgiftning, dersom blodtrykk er høyt og proteinene er tilstedeværende etter antibiotika vil legen kunne si noe om det er årsaken til proteinfunnene.

• 7 måneder senere...
Skrevet

da jeg var gravid hadde jeg høyt blotrykk fra uke 5 protiener og blod i urinen...hadde tett oppfølging på sykehuset og begynte på trandate blodtrykksmedisin...,- men det hjalp ikke...det var tegn på svangerskapsforgiftning men alfor tidlig å ha det. Da tilkalte de en nyrespesialist..etter mye undersøkelser fant de ut at jeg har en nyresykdom med de samme symtomene som svangerskapsforgiftning.

Denne sykdommen utviklet seg bare over natten til å bli HELLP..alvorlig svangerskapsforgiftning. Det dumme var at jeg bare var 22 uker på vei ,- så svangerskapet måtte avsluttes for å redde mitt liv.

Veldig viktig å få sjekket hva det kan være.-kan selvfølgelig være urinveisinfeksjon..håper ikke du ble skremt av innlegget mitt,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...