Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Motti

Anbefalte innlegg

Legen min har en student for tiden, den første gangen han var med på undersøkelsen observerte han bare hva legen gjorde, den andre gangen målte og lyttet han fylte ut papirene, legen var til stede. Denne uka undersøkte han meg helt alene, legen kom ikke inn i det hele tatt.

Hyggelig legestudent, ikke noe galt med det, men er jo ikke mer enn 3 uker siden jeg måtte vise han hvor han skulle skrive på helsekortet mitt og han trodde hjertelyden min var barnets....Denne gangen lyttet han ikke i det hele tatt. Føler meg litt som en "prøvekanin", har jo en del som skal følges opp, både blodtrykk og annet, kjente jeg var litt oppgitt da jeg kjørte derfra. Lurer på om legen har lov til dette, tenk om noe skjer og den siste som har undersøkt meg var en student? Og undertrykket mitt var 95 denne gangen, han sa ikke noe på det, ikke før jeg påpekte at det var høyt, da ble han litt unnvikende, føler at jeg gir han kunnskap, ikke omvendt...Hadde dere funnet dere i dette, eller er jeg bare overnervøs?

Fortsetter under...

Jeg synes det høres litt uansvarlig ut av legen. Han burde jo absolutt vært der for å veilede. Høres jo ut som studenten har en stund igjen før han er ferdig utdannet,- jeg mener, hvis han klusser med hjertelyder osv. Og ingen er jo tjent med at du går ut fra kontoret og er usikker.

Har selv blitt undersøkt av studenter, men legen har alltid vært tilstede. Og da syns jeg det har vært helt greit. Har følt meg trygg da.

Tror nok jeg ville ringt legen og fortalt om åssen du opplevde det.

Hei,,jeg hadde nok ikke funnet meg i dette. Mitt råd er at du bestiller ny time hos legen og ber om at han/hun er til stede hvis samme situasjon oppstår. Hvis de lurer på hvorfor du vil ha ny time, er det bare å si det samme som du forteller her, at du ikke føler deg godt nok i varetatt av studenten og at du trenger legens vurdering av for eksempel undertrykket.

Lykke til!

Takk for svar,

ja, det er noe med den magefølelsen, jeg har jo tross alt et "risikosvangerskap" i følge jordmor, så jeg mener dette er "sløvt" av legen min. Må legge til at det ikke er første gang jeg reagerer på legens oppførsel, det har vært ganske mange andre ting under svangerskapet som hun ikke har fulgt opp, så dette ligger jo i bakgrunnen og gjør at tilliten allerede er tynnslitt. Jeg må f.eks alltid si fra til "blodprøve-dama" hvilke prøver jeg skal ta fra gang til gang, for hun får aldri beskjed fra legen om dette, noe også hun er oppgitt over...

Jeg skal på sykehuset neste mandag, skal prøve å få oppfølging der fremover istedet, tror jeg. Takk igjen for støtte på dette, av og til tror en jo at en selv "ser spøkelser på høylys dag"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...