Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det burde vært positivt i dag, men neida!

Håpet er meget lavt :o( Mensmurringen er til og med på plass.

Samtidig har jeg da begynte med noe enda mer frustrerende og psykotisk. Sjekking av livmortappen. Aj,aj,aj jeg kan love at man ikke akkurat blir klokere av det. Rett før mensen skal den være hard (som en nesetipp), lukket (javel hvordan kjenner man det?) og ligge lavt. Ved tidlig graviditet skal den være både myk (som lepper) og hard. Myk utenpå og hard inne, plugget (tja hva er forskjellen på plugget og lukket?) og den kan ligge både høyt og lavt. Hallooooo!????!

En ting er sikkert, min er mykere nå enn for 3-4 dager siden.Hjæææælp, snakk om å plage seg selv. Dette er jo meningsløst i og med at jeg ikke aner hvordan noe av det egentlig skal kjennes ut.

Hahahahaha, ler godt av meg selv nå altså.

Dette er IKKE noe jeg kommer til å fortelle andre enn dere :o) :o)

Skrevet

Fant nettopp dette på nettet:

"Ja, du kan definitivt kjenne på livmortappen om du er gravid! Det har jeg gjort ved begge mine graviditeter. Like før menstruasjonen vil livmortappen være myk og åpen, mens den ved graviditet vil være hard og lukket. Ikke sikkert alle greier å kjenne livmortappen, for du må stikke fingeren ganske langt inn, men hvis du først kommer til så er det relativt lett å kjenne om den er åpen eller lukket. "

Dette er altså like forvirrende som resten av det vi forholder oss til i denne prossessen. Hun sier jo det stikk motsatte av "Pernille"

Jeg gir opp og satser på at den "indre fienden" kommer på mandag eller tirsdag.

Skrevet

Hehe, det er ikke fritt for at man blir veldig godt kjent med seg selv og egen kropp i denne prosessen. Jeg har f.eks. fått et helt nytt forhold til utflod - det har plutselig blitt interessant! Også har det omsider gått opp for meg at det ER helt normalt at det forandrer seg undervegs i syklus :-D

Hvorfor får ikke alle jenter skikkelig undervisning i hvordan understellet fungerer på skolen, det kunne ha spart oss for mye!

Skrevet

Ikke tenk på hvordan livmortapper skal kjennes ut, det blir bare forvirring og kluss. Håp det beste og kryss fingrene og test i morgen igjen hvis ikke mensen har kommet. Vi heier på deg!!!!

Skrevet

Det er helt utrolig hvor uviten jeg var om min egen kropp mine første 36 år....... :-D

Ja, jeg tror nok den livmortappen må få leve sitt eget liv. Og igjen er det jo sånn at svaret kommer om man liker det eller ei. Det er bare det med den tålmodigheten da.

Det er en ting jeg plutselig har begynt å bli litt uikker på. Hvilken dag er egentlig IKM etter eggløsning? Teller man med den dagen man ble inseminert? Jeg har alltid regnet den dagen som dag 1.

Jeg har alltid fått den indre fienden en ukedag etter inseminasjon. Altså inseminasjon på en mandag, DIF på tirsdag. Jeg er kjempe spent på om jeg nå får den på mandag. I så fall føler jeg meg ganske sikker på at jeg 4 av gangene har vært på Stork en dag for sent.

Blablablablablablabla, jeg håper dere kjenner igjen den småhysteriske tilstanden jeg er i nå :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...