nungo Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Kanskje et dumt spørsmål, men husker at jordmoren i siste svangerskap sa at det var helt greit å spise røkelaks om den hadde vært frossen først. Gjelder dette også for spekemat?
ruffen Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Hei! Ja, det gjelder spekemat også. Men tror det må være frossent en god stund...et døgn, kanskje.. Litt usikker. Men salami og slikt er visst ok å spise uten å fryse først. Spurte legen om det, og hun sa at salami (og trønderfår) var blandingsprodukt som var varmebehandlet og derfor ufarlig kost. ) Da ble jeg glad. Nam nam...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 jepp, bare spis å kos deg du=) spekemat er såååå godt=)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Du bør holde deg laaaaaaaaangt unna mat du ikke er trygg på! Jeg mener, hvorfor ta sjansen????
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Spekemat spiste de da alltid før...Uten å ha fryst d..de levde jo på det..har spist ufrosset spekemat 100 ganger dette svangerskapet iallefall..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 HVA?? Kan jeg spise laks bare jeg fryser den først? JIPPI, nå ble jeg glad! ELSKER laks! Har forresten spist pølse i begge forrige sv.skap og d gikk fint. Er pølsemons også..Bare ikke pølser m brød. Plutselig har det blitt skikkelig kvalmt. Snodige greier dette kvalmestyret. Lykke til videre med spisinga
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Er litt usikker selv. Legen min sa jeg bare kunne spise og kose meg med spekemat, mens mattilsynet ikke anbefaler dette. Blir litt forvirra av alle de forskjellige rådene jeg får. Ikke lett dette her. Men jeg har så vanvittig lyst på spekeskinke .... MMMmmmm.....Går og tenker på det hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå