Gå til innhold

Om ei uke drar vi til Roma......

nicco

Anbefalte innlegg

Siden jeg har termin i august, blir det nok ingen storferie på oss i sommer. Vi pleier å reise mye, det er liksom hobbien vår. Men om en uke blir det i alle fall en tur til Roma. Har vært der før, men da uten unger. Et par av ungene er veldig historieinteressert og gleder seg til å se Pompei og ALT som Roma har å by på. Utrolig hva en kan få ungene interessert i hvis en bare klarer å gjøre det spennende. Vi var i Danmark og Legoland for 3 år siden, fordi ALLE hadde vært der, og ungene maste. Men de ble kjempeskuffet.....helt til vi fant en jernalderlandsby og et vikingemuseum. Så slik er våre unger.

Siden 3 går på skolen, snart 4, så måtte jeg be dem fri noen dager. Skolen var imidlertid veldig positive, og kalte det "studietur". Ungene har bl.a. fått forskjellige oppgaver de skal gjøre, mest fortelle om det de ser.

Jeg gleder meg også til tur, men skulle vel kanskje ønske jeg var i bedre form. Ser for meg at jeg blir veldig sliten av å gå, og ikke minst kommer jeg til å ha mye vondt. Men det frister med litt forandring, ikke minst slippe magen løs og vise frem den, i steden for å gå å gjemme den som jeg gjør nå...

Fortsetter under...

Håper du/dere får en flott tur, nicco. Med plass til både spennende utflukter og hvile. Det er vel ikke blitt så alt for varmt i Roma ennå, så det går sikkert bra selv om du ikke føler deg helt i topp form -- husk å drikk masse vann og slipp endelig magen løs! Gode gå-sko er også et must!

Høres ut som noe skikkelig fine unger du har :-) Det må være herlig å kunne dele slike ting med de -- og kjempe positiv holdning fra skolen, må jeg si!

Höres deilig ut...jeg sa til mannen min igår at jeg hadde sånn lyst til og dra till Sör Europa. Er det solen og den begynnende varmen som ger slike associasjoner?

Roma..det vil nok bli en fantastisk tur, glede og liv. Men jeg håper du får lagt in pustepauser, det blir jo ofte mange og lange turer.

Mange lykke til! Men ta vare på deg.

Annonse

Hei nicco, Høres absolutt herlig ut, Det å få noen dager fri og komme seg hjemmenfra, misunner deg virkelig. Husk å ta vare på deg selv, kos deg litt i skyggen på en piazza med kaldt drikke og bare nyt livet. Det lengste vi skal i år er til Kristiansand og Kaptein Sabeltann premieren. Ha en riktig god tur :)

Hei på deg nicco. Det høres deilig ut med en tur til Roma. Så flott at dine barn er historieinterresert. Skulle ønske mine barn syntes det var stas. Det kommer kanskje når de blir litt større får jeg håpe.

Jeg har forresten fått med meg at dine omgivelser ikke er så positiv til den forestående familieforøkelsen. Det synes jeg er veldig trist. Du må ikke gjemme bort magen din nicco. Hev deg over dem og la den strutte. Tenk hvordan dere har strevd for å lykkes. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en genser som ikke levner noen tvil om hva som er der inne. Sjekk denne linken på en råtøff topp med trykk på magen.

http://www.mammahuset.no/productview.php?page=1&mgid=6&gid=3

Kanskje noen av dere andre gravide har funnet andre topper med søtt trykk på magen. Jeg synes absolutt du må skaffe deg noe slikt. Da skjønner de rundt deg at du er stolt av magen din :-) Gjemmer du den bort får de kanskje mer å snakke om.

Kos deg med magen din, familien din og turen til Roma.

stor klem fra

Har vært i Roma og Pompei før, da var jeg ca 5 mnd på vei med førstemann, nå blir det 6 mnd med "sistemann".

Takker for oppmuntrende ord, martine. Jeg er så enig med deg, men dette skjer likevel hver gang jeg er gravid, isolerer meg og gjemmer meg, og dette selv om vi er overlykkelige og gleder oss. Helt sjukt. Men jeg føler veldig sterkt på sladder og skravling, føler folk prater bak min rygg(noe jeg vet de gjør).

Jeg har en hettegenser med påskriften"Sove kan du gjøre når du blir gammel...", og med en tegning av en skrikende baby. Den synes jeg passer så fint.( selv om noen sikkert mener jeg er gammel nå....) Denne genseren kjøpte jeg på nine.no. Jeg bestilte en genser til, men jeg synes størrelsene er litt små, og hettegenseren ble fort nuppete. Til minstejenta laget jeg en genser på nappyhead eller no added sugar, med påskriften "ikke vekk meg-jeg vekker deg". Den er utrolig bra kvalitet, ser ny ut ennå etter 2 års bruk. Som dere skjønner, så har jeg aldri hatt unger med godt sovehjerte, men det gjelder å se humoristisk på det.

Takk for tilbakemeldinger....litt tidlig ferie i år, men.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...