Hvitt hus Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Når legger deres femåringer seg??? Storebror (5 år om 23 dager) må legge seg 19.30 i hverdagene, og da sovner han som en stein. Er vanligvis oppe mellom 6.30 og 7.00 hver dag - også i helga, det er jo vanskelig å snu om for bare to dager - så det blir ca.11 timer hver natt. Lurer på om vi putter i seng uvanlig tidlig...? Her om dagen hadde vi to nabojenter på døra (akkurat fylt fem år) kl. 19.10, de villle leke!!! Da hadde vi akkurat gått i gang med kveldsstellet. Har ikke tenkt å legge om rutinene sjøl om vi er "strenge", for han trenger virkelig de timene om natta! Jeg bare lurer, jeg...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Vi gjør som dere. Etter barnetv er det kveldsmat og så på badet. Skjer nok ofte at kl blir åtte før han sover, men alltid rett igang med kveldsstell etter barnetv. Men det er klart at for de som ikke må opp tidlig kan det være deilig å legge barna litt seinere sånn at de kanskje sover litt lenger om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Vi har i i hele vinter lagt mellom kl 19 og 19.30, men merker nå som det er lysere ute at det er vanskeligere å få frøkna inn om kvelden. Spesielt når nabojenta er litt eldre og får være litt lengre ute. Vi ser det litt ann på hvordan de leker og så klart litt om det helg eller hverdag. Men vi prøver å ha henne i seng senest kl 20 i helgene og litt tidliger på hverdagene. Syns ikke dere skal endre på noe som funker for dere og jeg syns ikke dere er spesielt strenge
Snart mor til to Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Vi gjør som dere. Storebror er snart 5 1/2 år og han legger seg 1930 - 2000, sovner før han legger seg ned, som din så er han oppe før kl. 0700 om morgen. Noen ganger i helgene prøver vi å holde han litt lenger våken, for å se om han da sover litt lenger om morgen, men det gjør han ikke, da er han bare sur fordi han har fått for lite søvn... Lillebror på 2 år legger seg litt før kl. 1900. Jeg så nå i helge feks, da var han ute og lekte helt til kl. 1900, litt oppspilt når han kom inn, men litt over kl. 2000 snorket han... Tror ikke at dere er noe streng med legge tid, slike små folk trenger hvile etter en lang "arbeidsdag".
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Min blir 5 i juni og legger seg ca 19:30 på hverdager. I helgen noen ganger senere. Da hører han en lydbok (eller vi leser for han) og sover som en stein til 8-9 tiden dagen etter (hvis vi ikke må vekke han før da).
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 4 åringen våres er i senga 20.00. (oppe 08.30) Synes selv et er sent men mannen jobber sent og skal legge en baby også og så har jeg ødelagt hånden så ting går så tregt her..
twoboys & a girl Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Min sønn er 4,5 år å han spiser kvelds rett etter barnetv også tar vi kveldsstellet. Er som oftest i seng rundt halv åtte, sovner ca med engang og sover til rundt åtte. Rundt en gang i uken sover han litt på ettermiddagen etter barnehagen. Har sett barn ned i 2 års alderen ute her til over ellve på en vanlig hverdag, så er veldig forskjellig fra familie til familie.
annipia Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 sønnen min e snart 4.5.. i vinter la hain sæ halv 8 på hverdaga å halv9-9 på lørdaga.. no på sommern vill hain gjerne vær ut lenger å ser itj nå problem i d sia hain e hjæm me mæ å minstetøtta om dagan.. våkne mellom 6 å 8 uansett når hain legg sæ..
blond Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Vår snart-fem-åring la seg i 19-tiden for ikke lenge siden, men våknet altfor tidlig (6-tiden), så vi begynte å legge han i 20-tiden i stedet og nå sover han til ca 7. Vet at mange lar barna sine være lengre oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå