Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde UL termin 13. mai, men gutten vår "valgte seg april" som fødselsmåned.

Fødselen var en fantastisk opplevelse. Jeg følte meg sterk og dyktig - en ekte fødekvinne! Jeg klarte å beholde roen gjennom de lange timene med treg åpning og kraftige, hyppige rier - ante ikke at det bodde slike krefter i meg:))! Vi fikk utrolig mye hjelp og støtte fra fødselshjelperne på sykehuset i Fredrikstad. Kan ikke få fullrost dem nok!

Mitt beste råd til dere som ennå venter: Mental forberedelse er kanskje det viktigste - alt sitter i hodet! Klarer man å jobbe MED kroppen, får man det til! Og smertene er ikke uoverkommelige - husk å puste riktig og vær lydhør for veiledning fra jordmor dere får underveis.

Masse, masse lykke til:)). Vi "snakkes" på din baby.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9192739-sniker-i-k%C3%B8en/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutten.Ååååå så kjekt.Gler meg til å få dette overstått.Ser ikkje heilt fram til fødseln.Kvir meg.Men det har jo gått fint med alle andre,så må vel eg og "overleve":)Satser på det blir før termin her og.Mektig utolmodig no...Men ligner babyen på pappan sin,ja så blir det vel godt på overtid..han har all verdes tid han og:)Ha ha.Han skulle hørt meg no:)

Kos deg med gutten.Har han fått navn?

Annonse

Ikke for å ta fra deg følelsen av full kontroll og mestring, men prøver du å antyde at de som har dårlige fødselsopplevelser bare har seg selv å takke? "Ikke stolte på seg selv eller hadde den rette innstillingen"?

Jeg skjønner at det ikke er slik du mener det, men det kan oppfattes slik av dem som f.eks fikk skader på barna sine eller seg selv.

Jeg hade forøvrig en flott opplevelse helt fram til det plutselig ble kritisk. Stolte på meg selv og var aldri i tvil om det kom til å gå bra. Det gikk dessverre ikke særlig bra likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...