Gå til innhold

Det nye vidundermiddelet heter Acomplia!!

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det står enormt mye om reductil her, og vil derfor benytte anledningen til å fortelle om min erfaring på acomplia. Dette er det nyeste innen reseptbelagte slankepreparater og kom på markedet i Norge for ca 4 mnd. siden. Jeg har brukt preparatet i 3 mnd. og gått ned 15 kg og er storfornøyd. Min lege fortalte meg at fordelene med dette preparatet var færre bivirkninger og så er det spesiellt gunstig for personer som lagrer fettet på magen. Ikke øker det blodtrykket og ikke er det noe lykkepille effekt som reductil. Legen min sa at mange får en alvorlig nedtur etter de slutter med reductil og da begynner å trøstespiseigjen. Eneste ulempen er at denne er enda litt dyrere, og koster nesten 900 kr for 28 stk.

Fortsetter under...

Takk, det var dette innlegget jeg ventet på! :) Fik resept på acomlpia hos legen min igår. Spurte i utgangspunktet etter Reductil, men han anbefalte istedet acomplia.

Har du hatt særlige bivirkninger? Hvordan har du spist, trent osv?

Nå gleder jeg meg iallefall til å starte :)

Hei

Har akkurat sluttet med reductil etter 2 ukers bruk pga høg puls. Ble jo litt nysgjerrig på dette produktet så jeg gikk inn på felleskatalogen for å lese om det. Men færre bivirkninger........... Det var massevis av fæle, alvorlige bivirkninger på acomplia også

Det verste av alt er at jeg er så utrolig lei av å være feit, så jeg kommer sikkert til å høre med legen om jeg kan få begynne på disse. Men listen over bivirkninger er skummel. Men det er det med reductil også. Fikk på følelsen av at legen ikke hadde så veldig lyst å skrive de ut, selv om min BMI er mer enn høy nok.

Men jeg synes at resultatet ditt er supert, og når jeg leser litt om at dette er brukt sammen med metformin med gode resultat, så tenker jeg at dette kan være noe for meg, siden jeg har insulinresistens, mye bukfett altså.

Et annet sukk er at slike type tbl, som acomplia, reductil og xenical burde vært på blå resept for oss med en stor BMI.

Men du 3 snart 4, hvordan følte du virkningen av tbl. når du startet? Fortell gjerne litt hvis du orker.

Annonse

Hei!! Jeg må nok inrømme at jeg er av den slappe typen, men jeg går en tur på ca 1 time hver dag med barnevogn. Maten er også helt som vanlig men jeg bruker karbonadedeig istedenfor kjøttdeig og ellers mye kyllingfilet osv. til middag. Ellers spiser jeg 2 skiver til frokost og lunsj og gjerne et par skiver på kvelden, med litt frukt innimellom. Lykke til!! Siden jeg skrev innlegget har jeg gått ned 3 kg til.....Jippi!!!

Ja hvem er ikke lei av å være feit, tunkt er det også.. I følge min lege er bivirkningene med acomplia langt mindre alvorlige og mye mindre hyppige enn på reductil. Han hadde ikke hatt noen pasienter som hadde rapportert om noen form for bivirkninger.

Virkningen merket jeg etter ca en uke med at jeg ikke var fysen på søtt og at jeg ikke ble sulten på samme måte som tidligere, men allerede første uka hadde jeg tatt av 2 kg. Nå er det sånn at jeg merker at jeg er sulten når jeg begynner å spise, men jeg føler meg ikke sulten mellom måltidene. Veldig vanskelig å forklare. Ellers spiser jeg helt normalt med 2 skiver til frokost og 2 skiver til lunsj og 2 skiver til kvelds. I tilegg spiser jeg vanlig middag og frukt.Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...