Gå til innhold

abort el ikke?!?

ødis

Anbefalte innlegg

er så fortvilet...vet ikke hva jeg skal gjøre!

håper på noen råd....

fant ut jeg er gravid for en uke siden-ul igår-er 7 uker på vei.

har ei nydelig jente fra før med samme far.

saken er bare den at vi ikke bor sammen.

vi har hatt problemer i forholdet da han stakk fra meg da jenta vår var 3mnd! hun var ønsket og planlagt,men han fikk vel hetta likevel og var skikkelig slem!

livet gikk videre og jeg traff en ny gutt mens han surra rundt med flere damer. kontakt hadde vi på godt og vondt hele tiden da han ville treffe vår felles datter.

etterhvert fant vi tilbake til hverandre igjen....utrolig men sant!

så kom bomben: en av jentene han hadde hatt one night st. med var gravid. jeg viste jo han hadde hatt sex med andre,men dette var en strek i regningen. like vanskelig var det jo for kjæresten min som ikke ønsket dette barnet. et lite håp enset vi begge likevel da jenta ikke var 100%sikker på hvem faren var...hu hadde hatt sex med flere i samme periode! gutten ble født og dna test tatt... det viste seg at kjæresten min var faren:( en vanskelig periode for oss begge!!

dette er nå 6mnd siden og vi er fortsatt sammen. han ønsker ingen kontakt med verken barn el mor på den andre fronten. han har vært å sett på barnet,men føler ikke dette barnet er hans! men må si det fortsatt plager meg. har tatt en dag av gangen frem til nå,men plutselig er jeg gravid (selv om vi brukte kondom) og et valg må tas!

har tatt abort en gang før og lovet meg selv aldri gjøre det igjen. men har kommet inn på høgskole til høsten og foreldrene mine kommer nok til å bli rimelig oppgitte da de ikke har så mye til overs for denne karen. de vet ikke engang at vi har et forhold-har ikke tort å si det engang!

venter på time for abort selv om barnefaren ønsker det! han ble kjempe glad og vil jeg skal beholde det- sier alt vil ordne seg! jeg er bare så utrolig usikker.....

Fortsetter under...

Au da..

Var mange detaljer i innlegget ditt som gjorde meg trist.. Har selv vært sammen med en som valgte en annen, og litt av og på i etterkant og kjenner følelsen, men vi hadde ingen barn.. Kan ikke engang tenke meg hvordan det da er når han klarer å forlate deg med et bittelite barn, som er hans OG ØNSKET???

Klarer ikke helt å se det gode i kjærsten din og håper du kan tilgi meg dømmingen. Bare spør deg selv: Kan du klare to barn nå? Stoler du på at han blir hos deg denne gangen? Det er desverre fare for å få et lite backflash i det du evnt får nestemann, bare vær forberedt så går nok det eventuelt bra... Bare finn først ut hvordan du ser for deg fremtiden. Han har jo ikke akkurat vært snill mot deg?

Forstår du er glad i han og han er tross alt faren til barnet ditt. og han fulgte dette tydeligvis opp etter å ha gjort det slutt så tja..

Hva med å snakke med noen venninder/familie eller noen andre som kan være en god lyttende partner. Må si jeg forstår at foreldrene dine er restriktitve i forhold til denne mannen, de vil vel bare ditt eget beste, men de aksepterer sikkert dine valg skal du se :o)

Men du har lov til å tenke på deg selv og ditt eget beste! Masse lykke til!

du ma fokusere pa hva som er best for DEG. ikke hva foreldrene dine synes, eller hva barnefaren "tror" han vil (er litt enig med Barnkanskje, tror at det for MEG ville vært umulig a stole pa en mann som har forlatt meg engang med et lite barn, og som har ett barn med en annen som han ikke vil ha noen kontakt med)

er du klar for a være tobarnsmamma? med risikoen for a bli alenemamma?

hvor gjerne VIL du begynne pa utdannelsen din?

liker ideen om a snakke med en god venn/inde. snakk med noen som kjenner deg og situasjonen, og som du stoler pa at vil respektere dine fölelser midt oppi det hele. det er som oftest de som kan hjelpe mest.

viktigst av allt er a velge det som föles rett for deg. du har hatt en abort för, og vet hva det gar ut pa, og du er forberedt pa din egen reaksjon pa den.

lykke til med det valget du ma ta. haper lösningen kommer til deg.

Det er spesielt vanskelig med slike barn som blir laget på en one-night affere som han har hatt... Så jeg skjønner at han ikke har noe forhold til dette barnet...

Men til deres datter og deres neste skjønner jeg at han har et annet forhold til.

Men man har jo ingen garanti på at et forhold skal vare eller ikke, uansett hvor sikker man er der og da...

Jeg er 100% sikker på at jeg vil leve med typen min resten av livet, men jeg er ikke helt blind for at vi kan forandre oss og skli fra hverandre om 10 år f.eks.

Det er en sjanse man må ta....

takk for svar:)

ikke noe god følse å bli forlatt,nei...uansett grunn! husker jeg prøvde alt jeg kunne for å nå igjennom til han,men han ville ikke! kjente han rett og slett ikke igjen!

han innrømmer jo sine feil nå i etterkant...og ja,han har sine dårlige sider,men sånn er det vel med oss alle?!?

han flyttet til broren sin,men hadde kontakt med jenta vår hele tiden....det er jo iallefall bra som du skriver!

jeg glad i han og han er far til barnet mitt! men jeg må jo tenke på om jeg kan stole på han denne gangen for jeg er rett og slett ikke klar for å sitte alene med to barn! vi har holdt på frem og tilbake i 6år nå så jeg burde egentlig kjenne han godt! vi har hatt lange samtaler om dette barnet og han er utrolig positiv og vil vi skal ha det.

tenker å ta dette opp med mamma om jeg fortsatt er like usikker om en liten tid...hun kjenner til hele historien og er en klok dame! men er nok rett jeg får så hatten flagrer...heh!

ja...ikkeno morro det greiene der! trodde aldri jeg skulle sitte i en sånn situasjon! jeg var sint og bitter på han i lang tid-trodde rett og slett jeg ikke ville klare å fortsette forholdet med han...det føltes helt feil! plutselig har han unge med en annen. men er spesiel situasjon som du sier...er jo ikke noe han fikk gjort med det-hun ville beholde det uansett hvem som var faren!

nå snakker vi ikke om det mer...han har tatt sitt valg ang dette barnet og er fast bestemt!

sjanser må man ta hele livet med alt...håper bare jeg gjør det rette denne gangen!?

lykke til med deg og kjæresten din....håper det varer for dere;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...