Gå til innhold

Anbefal en roman!!

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Svangerskapet kan være en fin tid å lese bøker på. (ikke like lett å lese lange romaner med spedbarn i huset).

Anbefal EN roman du synes er verd å lese i mens vi venter!! (må ikke være svangerskapsrelatert)

Jeg starter: "Bienes hemmelige liv". En utrolig vakker roman som gjorde et stort inntrykk hos meg.

Fortsetter under...

Morsomt initiativ, Amilde:

Jeg vil på det varmeste anbefale "Med jaguarens kraft" ,skrevet av en Asker gutt som heter Anders C. Krogh. Den handler om at han som 19 åring dro med enveisbilett til Amazonas for å prøve å finne en mest mulig ukjent indianerstamme som han kunne leve sammen med - kanskje for resten av livet. Skildringen av hvordan indianerne lever, og alt han opplever og ser, er utrolig spennende og engasjerende. Dette er en bok det er vanskelig å legge fra seg. Og nå som vi ikke får dratt på de mest strabasiøse oppdagelsesturene selv, kan det være gøy å drømme seg bort med denne boken...

Ellers kan jeg også anbefale "Førstekvinner" - en bok som skildrer mange ulike "gamle damers" livshistorier på en engasjerende og fin måte. Skrevet av en kvinnelig journalist i 30- årene (husker ikke hva hun heter i farta) som prøver å finne noen svar på hva som er viktig i livet. Veldig lettlest og fin, humoristisk og bra skrevet, en bok man både ler og gråter av.

Annonse

mange gode romaner........liker dere samtidsromaner er Anne Karin Eldstad vidunderlig. Har mange gode som td serien om Julie, Odel, Ellers er Da vinci koden bra og Engler og demoner, Jo Nesbø har mye bra krim som td....serien som omhandler Harry Hole....(Rødstrupen, Frelseren, Marekors, kakkelrakkene, Flaggermusmannen). Akkurat nå leser jeg en pocketserie som heter Hanna, har bare blitt helt hekta :) har tre barn full jobb og venter nr 4, men får alltid tid til å lese litt.....min erfaring er at jeg egentlig får tid til d jeg har lyst til, har en mann som er kjempeflnk til å hjelpe til både med barn og husarbeid.....På jobben har vi en lesering. Det vil si at vi alle kjøper en bok og når vi er ferdige bytter vi bok...veldig lurt:) Artige ungdomsbøker er Skyskraper engler av Tove Nilsen, Beatels av Lars Saabye Christensen........

Beste jeg har lest noensinne:

En bønn for Owen Meany av John Irwing. Det er en roman som får fram alle mulige sinnsstemninger. Tykk bok, men vanskelig å legge fra seg.

Har du lyst å trimme lattermusklene, kan jeg anbefale Vannmelonen av Marian Keyes. Mye galgenhumor, herlig lett og morsomt språk.

Sorry, klarte ikke å skrive opp bare en. Har så mange på lager - elsker bøker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...